מפיקות היהלומים הגדולות בעולם יקימו איגוד משותף

מפיקות היהלומים הגדולות בעולם יקימו איגוד משותף

האיגוד החדש יאבק בכניסת אבנים סינתטיות למסחר הלגיטימי ביהלומים טבעיים ובין היתר גם יחזק את אמון הצרכנים ביהלומים

אתר Bloomberg מדווח כי חברות כריית היהלומים הגדולות בעולם, שחשות באיום ההולך ומתגבר מאבנים סינתטיות, קיימו פגישה פרטית לשם הקמת איגוד תעשייתי משותף ראשון מסוגו אי פעם של החברות המפיקות.  נציגי 8 חברות כרייה ובהן, פטרה, ג'ם, לוקרה, דומיניון ולוקאויל, בהובלת ענקיות הכרייה אנגלו אמריקן המחזיקה בדה בירס ואלרוסה, נפגשו ביום שלישי שעבר במטה של ריו טינטו בלונדון ודנו בהקמת האיגוד.

תעשיית היהלומים העולמית חסרה מנהיגות מתואמת מאז שהסתיים המונופול של דה בירס על אספקת אבני חן, עם ההפסד במשפט שניהלה החברה בארצות הברית בשנת 2004, אשר עסק בתאום מחירים. האיגוד המתוכנן צפוי לייצג את רוב החברות המפיקות יהלומים בעולם.

בין הנושאים שנדונו בפגישה היו, שיווק יהלומים, מחקר תעשייתי, והאיום על אמון הצרכנים מאבנים סינתטיות בלתי מוצהרות שנכנסות לשוק. לדברי גורמים בענף, תקציב האיגוד החדש יעמוד על 6 מיליון דולר בשנה.

אחד האתגרים הגדולים עמם מתכננת התעשייה להתעמת הוא כניסתן של אבנים סינתטיות לא מדווחות למסחר הלגיטימי ביהלומים טבעיים. בעוד שאבנים סינתטיות שגודלו במעבדה הפכו לעובדה מוגמרת, חידושים טכנולוגיים מאפשרים כעת ליצרנים להפיק בזול כמות גדולה של אבנים באיכות אבני חן, ולנסות להכניס אותם לשוק באמצעות הסוחרים, כיהלומים טבעיים לכל דבר.

מנכ"ל חברת לוקרה, וויליאם לאמב ( William Lamb ) שהשתתף בפגישה, אמר כי, "אבנים סינתטיות מהוות את אחד האיומים הבולטים ביותר על הענף. איגוד של חברות הכרייה יסייע למסד תגובה מגובשת מטעם הענף לשאלות של צרכנים ומשקיעים. הסכמנו כי שהגיע הזמן להקים איגוד שכזה."

בנוסף למאבק בתופעת הסינתטיים, מתכוון איגוד המפיקות לקדם את תעשיית היהלומים העולמית ולספק מידע לצרכנים ולגורמים בתעשייה. עוד מתכנן האיגוד לסייע בניהול היחסים עם ממשלות וארגונים בתעשייה ולהציג שיטות עבודה מומלצות בתחומי הבריאות, הבטיחות, ניהול סביבתי ושלמות שרשרת האספקה. פעולות האיגוד יוצגו בדו"ח שנתי שיפורסם לציבור.