השקעה זוהרת לאלפיון העליון

השקעה זוהרת לאלפיון העליון

העליה המתמדת במחירים הופכת את היהלומים הצבעוניים להשקעה אטרקטיבית
העולם מתאושש לאט מהמשבר הגדול של 2008, ומשקיעים שכיסיהם עמוקים מחפשים אופציות מעניינות ובטוחות יותר.
אחת האופציות המועדפות, כך לפי סוכנות הידיעות רויטרס, היא היהלומים הצבעוניים הנדירים כל כך.
היהלומים הייחודיים מגיעים בכמה צבעים, תלוי במבנה הספציפי שלהם: כחול, צהוב, אדום וורוד, כשהוורוד הוא הנדיר והמוערך ביניהם.
את הערך העצום של היהלומים האלה ניתן היה לראות בסכום שהשיג ה-Pink Star - יהלום של 59.6 קראט, במכירה בהונג קונג: 71.2 מיליון דולר.
כ-90% מהיהלומים האלה מגיעים ממכרה ארגייל האוסטרלי, שלפי ההערכות עתיד להסגר ב-2021. המשמעות היא שערכם של היהלומים צפוי רק לעלות.
ה-Fancy Color Research Foundation מפרסמת אינדקסים שנתיים, ואלה מראים עליה עקבית לאורך השנים במחירי היהלומים הצבעוניים, בייחוד הוורודים, וביתר ספציפיות, אלה הקרויים Vivid Pink.
כדי לסבר את האוזן, מאז 2005 מחירי היהלומים בקטגוריה הזאת עולים מדי שנה בלמעלה מ-14%. וורודים בקטגוריות נמוכות יותר הציגו עלייה "צנועה" יותר, של 13% בשנה.
טוביאס קורמינד, מייסד בית המסחר "77Diamonds", מאמין שהמגמה הזאת תתפשט ותזלוג אל מחוץ לקטגוריה היוקרתית ביותר אל קטגוריות נוספות של יהלומים, שפונות גם למשקיעים קטנים יותר: "אנשים מחפשים אפיקי השקעות חדשים - מעניינים יותר. אחרי היין ויצירות האמנות, מגיע תור היהלומים, שלא מאבדים את ערכם בגלל שימוש".
 
צילום: Sotheby's Press