נשיא הבורסה יורם דבש מסכם את JCK Vegas

נשיא הבורסה יורם דבש מסכם את JCK Vegas

על תערוכות בעידן השיווק הדיגיטלי

מאחורינו תערוכה נוספת בלאס וגאס. אנו מציגים בה שנה אחר שנה במשך שנים רבות כל כך וחשבתי לעצמי שכדאי לסכם אותה בכמה מילים וגם לבחון את התערוכות, ככלי עבודה מרכזי המשמש אותנו בענף. והרי מדובר בענף שעבר שינוי דרמטי בשנים האחרונות.

בעבר הלא רחוק היוו התערוכות אמצעי מרכזי למכירה ולחשיפה מרוכזת בפני לקוחות אסטרטגיים, אבל אז הגיעו הממו (המקובל מאד בשיטה האמריקאית) וכמובן הסחר האלקטרוני, שכבר מתפשט בכל רחבי העולם. הממו והסחר האלקטרוני מאפשרים לקניינים לחסוך הרבה זמן והרבה מאד כסף ולקיים את הסחר שלהם מרחוק ובלחיצת כפתור. תפקידן של התערוכות אם כן, משתנה בעת הזו. אנו פוגשים בהן פחות קניינים עם כוונות רכישה ויותר גורמים המבקשים להכיר אותנו - את היצרנים. במילים אחרות פחות מכירות ויותר יחסי ציבור.

את מקומו המכריע של הסחר האלקטרוני זיהתה ההנהלה הנוכחית כיעד אסטרטגי ולכן הכריעה כבר מיומה הראשון להיערך למגמה הזו וקידמה את החיבור עם ג׳יימס אלן ואת ההסכם ההיסטורי עם עלי בבא.

התערוכה בלאס וגאס התקיימה השנה לראשונה באמצע השבוע ולא בסוף השבוע . זו כנראה הסיבה שההיענות אליה מצד הקניינים היתה חלשה מכפי שהיתה בשנים שעברו, גם מאלו שבהן כבר התקיימו שיטת הממו והסחר האלקטרוני ברשת.

שוחחתי בנושא עם נשיאי בורסות נוספים וסוכם כי אנסח בשם הנשיאים פניה למנכ״לית ה JCK ובה בקשה לשוב ולקיים את התערוכות בשנים הבאות במהלך ימי סוף השבוע, ובכך להקל על בעלי החנויות לבקר בתערוכה מבלי להחסיר ימי עבודה. כולנו שמחנו לגלות כי כבר התערוכה הבאה תתקיים בימי סוף השבוע ואני תקווה שכך יקרה גם באלו שלאחריה.

בנוסף ליוזמה זו, שוחחתי במהלך התערוכה עם בכירים נוספים ב JCK ובקשתי מהם להגדיל את תקציבי הפרסום ומאמצי השיווק לתערוכה' בשל חשיבותה ומרכזיותה לענף. אני משוכנע שלאור פנייתי בשם נשיאי הבורסות ובקשתינו להגביר את מאמצי השיווק לקראת התערוכה, היא תשוב לממש את תפקידה כתערוכה חשובה אסטרטגית ורווחית לכל הצדדים.

למרות חולשתה של התערוכה הספציפית בלאס וגאס ולמרות תפקידן החדש של התערוכות כמקדמות מכירות ולאו דווקא כמייצרות מכירות, עלינו להגיע אליהן ולהציג בהן כי עצם קיומן מזרים דם ואנרגיה בענף כולו, וזה הרי האינטרס של כולנו.