קופצים למים העמוקים

קופצים למים העמוקים

דה בירס ונמיביה משיקות ספינת חיפוש חדישה
122 מיליון פאונד, זו העלות המשוערת של ה-mv SS Nujoma, ספינת הסיור החדשה של דה בירס ונמיביה.
הספינה עתידה לשייט לאורך חופי המדינה בחיפוש אחר יהלומים ואבנים יקרות אחרות.
מערכת הסונאר המתקדמת של הספינה, כמו גם אמצעי הקידוח שהותקנו בה, אמורים לייעל את תהליך האיתור ושליית הדגימות באופן משמעותי, ולהפוך את הנוג'ומה לכלי השיט המוביל מסוגו בעולם.
דה בירס מחזיקה שישה כלי שיט אחרים בנמיביה, אבל לדברי ברוס קליבר, הנוג'ומה יודעת לאתר במהירות קרקעות בהן איכות היהלומים טובה יותר, ולחסוך אגב כך בזמן ובאנרגיה שמושקעים היום בלקיחת דגימות מאזורים מוצלחים פחות.
הטכנולוגיות שהותקנו על הספינה יוצרה כולן עבור דה בירס – החברה היחידה בעולם העוסקת כרגע בחיפוש יהלומים בים.
בשלב הזה, הספינות פועלות רק בנמיביה (שהעניקה לדה בירס זכויות חיפוש וכרייה במים עד שנת 2035), וקודחת במים בעומק של 140 מטרים.
חגיגות ההשקה נערכו השבוע לאחר כמה הפלגות מבחן מוצלחות. במעמד ההשקה, התייחס מר קליבר גם להשפעה האפשרית של הספינה על איכות הים והסביבה: "יש לנו רישיון לכרות בשטח של 6,000 מייל רבוע", הוא אמר, "אבל העקרון המנחה של הפעילות שלנו הוא כרייה אחראית וברת-קיימא. על פי התכניות שלנו, עד 2020 נכרה רק בשלושה אחוז מהשטח, ורק באזורים בהם ידוע כי יש מיעוט של אוכלוסייה ימית, ובהם לא מתקיים דיג מסחרי".
דה בירס פועלת בנמיביה מאז 2002, בים וביבשה. בשנת 2016 היא הפיקה יהלומים במשקל 1.2 קראט וייצרה פעילות כלכלית בשווי כ-185 מיליון פאונד, מה שהופך את ענף כריית היהלומים לתעשייה הגדולה במדינה.