מנכ"ל חברת הליטוש של אלרוסה מבקר בישראל

מנכ"ל חברת הליטוש של אלרוסה מבקר בישראל

ומדבר על הקשרים בין החברה הרוסית לענף בארץ
פבל ויניצ'ין, מנכ"ל חברת DIAMONDS ALROSA, חברת הליטוש של אלרוסה, ביקר בישראל לאחרונה וישב עם IDEX כדי לדון במטרת הביקור.
מהי מטרת ביקורך?
"באנו לכאן כדי להראות את אוסף ייחודי של יהלומים מלוטשים, תחת השם "שושלת" (Dynasty) , ללקוחות הישראליים. האוסף יימכר במכירה פומבית מקוונת במהלך חודש נובמבר. בהתחשב השותפות ארוכת טווח בין תעשיית היהלומים הישראלי ואלרוסה, נתנו לקוחות הישראלים את ההזדמנות לראות את אוסף לפני המכירה הפומבית ושאר העולם.
"מאחר ושוק היהלומים המודרני הוא גלובלי, והלקוחות בדרך כלל נוסעים הרבה ויש להם משרדים בכל העולם, רבים מהם כבר ראו את האוסף ברוסיה ובהונג קונג. יחד עם זאת, כמה לקוחות ביקשו להציג את האוסף בישראל, ודיאמונד אלרוסה שמחה להיענות לבקשה."
 
 
איך היית מתאר את האוסף?
"האוסף הוא ייחודי באמת, אז הוא מעורר הרבה רגשות אצל אנשים. גולת הכותרת של האוסף הוא יהלום יוצא דופן – 51-קרט, צבע D, בהירות VVS1 וחיתוך טריפל אקסלנט. זה היהלום הכי בהיר ויקר שליטשו ברוסיה. המאפיינים של האבן (כמו גם ארבעת האחרים באוסף) מאושרים כולם על ידי ה-GIA. הפרמטרים האלה מתגלים בפחות מ-1% מכל האבנים המלוטשות בעולם, כך שבהחלט מדובר באוסף יוצא דופן.
"כל חמשת היהלומים עשויים מאבן אחת, ששקלה 179 קראט והתגלתה ביקוטיה. לקח לנו הרבה זמן (18 חודשים) כדי לתכנן וליצור את האוסף מאבן גלם אחת. כשהתבוננו בגלם, רצינו להוציא ממנה את היהלום הגדול ביותר האפשרי, ע המאפיינים הטובים ביותר. שאר ארבעת האבנים "נולדו" תוך כדי העיבוד."

זה הניסיון הראשון שלנו ביצירת אוסף כה ייחודי של מלוטשים. אנחנו מעריכים כי לאוסף תהיה הצלחה גדולה, וזה לבטח לא יהיה האוסף האחרון. אנחנו מכינים את התשתית למכירת האוספים הבאים. זו תהיה המכירה הפומבית המקוונת הראשונה שלנו, ומחלקת ה-IT (טכנולוגיות מידע) שלנו מפתחת עכשיו פלטפורמה חדשנית למכירות הבאות."
כמה חשוב השוק הישראלי לאלרוסה?
"לאלרוסה ולישראל יש היסטוריה ארוכה ומצליחה של שותפות. בשנת 2016, לקוחות ישראלים רכשו יהלומים גולמיים של אלרוסה בשווי של יותר מ-470 מיליון דולר. בנוסף, החברה חתמה על מזכר הבנות עם בורסת היהלומים הישראלית, ואנו רואים פיתוח של שיתוף פעולה בין ה-IDE אלרוסה, בעיקר בתחום חילופי מידע ובמאבק המשותף נגד תופעה של יהלומים סינתטיים בשוק ויצירת שרשרת היצע שקוף. יש עוד תכניות והסכמות על פעולה משותפת, ואנחנו שמחים על שיתוף הפעולה.
מה היא עמדתך בנוגע למצב הנוכחי של שוק היהלומים בעולם?
"ליהלומים מלוטשים ולתכשיטים יש עדיין ביקוש טוב, כפי שרואים בדיווחים שונים על המכירות. יש אנשי שיווק שטוענים כי "מילניאל'ז" (קהל המורכב מבני 25-35, פחות או יותר) לא מתעניינים ביהלומים כמו הוריהם, אבל אני רואה שיהלומים עדיין מזוהים עם רגשות, עם סטטוס ועם ערך. כדי לשמר ולפתח את הדרישה הזו, התעשייה חייבת להשקיע עוד ועוד בשיווק, ולהתפתח לפי המגמות החדשות.
"העולם משתנה, ואתו גם צרכי ודרישות הצרכנים. זה קריטי עבור הלקוחות לדעת שהם קונים יהלומים הוגנים, שלא הגיעו מאזורי מלחמה, שהכרייה וההפקה שלהם בת-קיימא, שהם אותנטיים. אלה מגמות כלליות בשוק הצרכני, והן באות לידי ביטוי גם ביהלומים. גם נושא היהלומים הסינטטיים דורש מאתנו התייחסות: להסביר לצרכן את ההבדל המהותי בין הסינטטי לטבעי, וכמובן לנסות להגן על הצרכנים מפני ערבוב חסוי של השניים. אלה המשימות שלנו אל מול הלקוחות, ואנחנו בונים את האסטרטגיה שלנו על פי הצרכים האלה."

מאמר זה פורסם לראשונה על ידי IDEX