מכרז היהלומים הוורודים ממכרה ארגייל נחתם עם תוצאות שיא

מכרז היהלומים הוורודים ממכרה ארגייל נחתם עם תוצאות שיא

המכרז השנתי ליהלומים ורודים ממכרה ארגייל (Argyle), של קבוצת ריו טינטו (Rio Tinto), שהציג השנה 58 יהלומים נדירים בצבעים ורוד, אדום וסגול, השיג תוצאות שיא.


חברת הכרייה מסרה כי הסכומים ששולמו, שלא נחשפו בפומבי, משקפים את הביקוש העולמי הגובר לאבני חן נדירות כאלה.

58 היהלומים הוורודים, האדומים והכחולים, שהוצגו תחת הקולקציה - Custodians of Rare Beauty  היו מבוקשים מאוד על ידי הזוכים, שרובם אספנים, מומחים וסוחרים מ-11 מדינות שונות מאסיה, אירופה, צפון אמריקה, המזרח התיכון ואוקיאניה.

קבוצת ריו טינטו דיווחה כי מכירת הקולקציה המשיכה את תהליך הצמיחה הדו ספרתי במחירים, והוסיפה כי היהלום ארגייל אוורגלו (Argyle Everglow) הפך ליהלום היקר ביותר שהוצע למכירה במכרז בכל 33 שנות פעילותו.

חברת היהלומים 'אופטימום' (Optimum Diamonds LLC) מניו יורק, המתמחה ביהלומים צבעוניים ונדירים מאוד, רכשה את היהלום ארגייל אוורגלו, שהיה היהלום הצבעוני האדום הגדול ביותר שהוצע במכרז היהלומים הוורודים של מכרה ארגייל. חברת אופטימום רכשה בנוסף יהלום סגול במשקל 0.91 קראט שנקרא 'ארגייל ליברטה' (Argyle Liberte).

במקביל, חברת תכשיטי היוקרה 'גראף דאימונדס' (Graff Diamonds) שהוקמה בלונדון, רכשה את היהלום הוורוד הגדול ביותר באוסף במשקל 2.42 קראט בצורת ליטוש קושן.

אלן צ'ירגווין, סגן נשיא מכירות ושיווק בריו טינטו אמר: "יסודות השוק של יהלומים ורודים – ביקוש חזק למוצר שהנו מוגבל וסופי – ממשיכים להוביל לעלייה משמעותית בשווי שלהם".

כל האבנים במכרז הגיעו ממכרה היהלומים ארגייל של ריו טינטו, מהחלק הצפוני של מערב אוסטרליה, אשר מייצר כמעט את כל היהלומים הוורודים, האדומים והסגולים בעולם. יש לציין כי פחות מ-0.1 אחוזים מהייצור של ארגייל הוא של יהלומים ורודים, אדומים וסגולים.

 
תמונת אילוסטרציה מתוך wikimedia commons