אלרוסה תקיים 30 מכירות פומביות ברחבי העולם

אלרוסה תקיים 30 מכירות פומביות ברחבי העולם

ענקית כריית היהלומים הרוסית אלרוסה (Alrosa), שלאחרונה החלה גם בשיווק תכשיטי יהלומים, מתכננת לקיים 30 מכירות פומביות במהלך 2018. 

היהלומים שיוצעו למכירה יהיו לא מלוטשים וגדולים יחסית, במשקל 10.8 קראט. שש מתוך המכירות יתקיימו בבורסת היהלומים הישראלית. ישראל תארח את המספר הגדול ביותר של מכירות פומביות מחוץ לרוסיה, כאשר מרבית המכירות יתקיימו ברוסיה עצמה.

בסך הכל, יתקיימו חמש מכירות פומביות במהלך הרבעון הראשון של 2018, עשר במהלך הרבעון השני, שש במהלך הרבעון השלישי ותשע במהלך הרבעון האחרון.

בנוסף לשש המכירות הפומביות שיתקיימו בישראל, תקיים אלרוסה ארבע מכירות פומביות בדובאי, שלוש בהונג קונג, שתיים באנטוורפן ושתיים בניו יורק, בה משרדי החברה עתידים לשוב לפעילות מסחרית מלאה. 11 מכירות פומביות יתקיימו במוסקבה, ושניים נוספים בעיר ולדיווסטוק שבקצה המזרחי של רוסיה, בחודשים אפריל וספטמבר.

ב-2015 חתמו אלרוסה ובורסת היהלומים הישראלית על מזכר הבנות, הנוגע לשיתוף פעולה ומידע בנושאים בעלי עניין משותף. אלרוסה מחשיבה את ישראל כאחד משלושת השווקים העיקריים שלה מחוץ לרוסיה, עם פוטנציאל קנייה גדול של יהלומים גדולים ובאיכות גבוהה.

"החוקים הרוסיים מחייבים שיהלומים העולים על 10.8 קראט יכולים להימכר רק במסגרת של מכירות פומביות" כך יבגני אגורייב, מנהל ארגון המכירות של אלרוסה. "יש בדרך כלל ביקוש גדול ליהלומים כאלה בשווקים הרוסי והבינלאומי. במכירות הללו משתתפים בין 60 ל100 חברות מכל העולם. נתונים ראשוניים מצביעים על כך, שבמהלך 2017 חברתנו מכרה במכירות הפומביות שקיימה יהלומים גדולים ובלתי מלוטשים בערך של 153 אלף קראט ובשווי של 365 מיליוני דולרים אמריקניים".

את לוח הזמנים המלא של המכירות הפומביות ניתן למצוא באתר המכירות של אלרוסה.