יריד BrilliAnt נדחה, מתוכנן ארגון מחדש

יריד BrilliAnt נדחה, מתוכנן ארגון מחדש

יריד BrilliAnt, יריד יהלומים גדול המתקיים מזה שמונה שנים באנטוורפן שבבלגיה, נדחה ולא יתקיים במועדו המקורי – כך הודיעה הנהלת היריד.

היריד, שהתקיים עד כה בשלהי ינואר, היה מתוכנן להתקיים ב -28-30 בינואר הקרוב. בשנים הראשונות נקרא היריד The Antwerp Diamond Trade Fair (יריד מסחר היהלומים של אנטוורפן).

מדובר ביריד גדול ומשמעותי בלוח השנה, המתוכנן חודשים מראש וכולל ערב גאלה ואירועים קשורים נוספים בעיר. ביריד עצמו חברות יהלומים מאנטוורפן מציגות את מוצריהן לקמעונאי תכשיטים המגיעים מכל העולם. היריד מתקיים בד"כ בשלוש מארבע בורסות היהלומים של אנטוורפן: The Kring, The Diamond club of Antwerp וה- Antwerp Diamond Bourse.

לפי מקורב להנהלת היריד שנכח בכל הירידים שהתקיימו, סביר להניח שהאירוע עובר כרגע תהליך של ארגון מחדש. הודעת הדחייה, סמוך יחסית לתאריך היריד עצמו, מלמדת על לחץ הנובע מתחרות עם יריד דומה, Carat+, שהתקיים לראשונה בחודש מאי האחרון, גם כן באנטוורפן.

תערוכת Carat+ הקרובה מתוכננת להיערך ב 6-8 במאי, ויתכן שתערוכת BrilliAnt תועבר למועד קרוב. עד כה, הנהלת היריד לא פרסמה תאריכים חדשים, אך ציינו שהיריד שיתקיים יהיה גודל יותר מן הירידים הקודמים בכל הנוגע לכמות המשתתפים.

חלק מהמציגים בתערוכת BrilliAnt התלוננו לאחר הירידים הקודמים על כך שהדוכנים שקיבלו על מנת להציג את סחורתם קטנים, ביחס לסכום אותו שילמו על מנת להשתתף ביריד (כל מציג נדרש לשלם אלפי אירו להנהלת היריד). בד"כ אורך הדוכן עומד על 2 מטרים ורוחבו על כמטר. זאת מכיוון שהיריד מתקיים בבורסות עצמן ולא במקומות המתאימים לקיום אירועים רבי משתתפים.

מארגני היריד טוענים שיש יתרון בכך מבחינת הנגישות והקרבה לאנשים רלוונטיים, אך מנגד חלק מהמציגים מבקשים שהיריד יתקיים במקום מתאים להגעה של מספר גדול יותר של לקוחות פוטנציאליים.