שנה חדשה, תקציב חדש: ה-DPA מגדיל את תקציב השיווק שלו משמעותית

שנה חדשה, תקציב חדש: ה-DPA מגדיל את תקציב השיווק שלו משמעותית

איגוד מפיקי היהלומים ( Diamonds Producers Association - DPA) הודיע על כך שהוא מגדיל את תקציב השיווק שלו בצורה משמעותית, כך שב-2018 זה יעמוד על 70 מיליוני דולרים. זאת בעקבות הגדלת התמיכה הכספית מצד חברי האיגוד, מהלך שיתמרץ את תעשיית התכשיטים והיהלומים.

האיגוד מורכב מחברים המייצגים את שבע חברות כריית היהלומים המובילות בעולם: דה בירס, אלרוסה, ג'ם דיימונדז (Gem Diamonds), פטרה דיימונדז, ריו טינטו, דומיניון דיימונד קורפ' ולוקארה דיימונד קורפ'.

הקפיצה האחרונה בתקציב השיווק ממשיכה את העלייה בתקציב הכללי בשנה הקודמת, כאשר זה עמד על 57 מיליוני דולרים. האיגוד נוסד ב-2015 עם תקציב של שישה מיליוני דולרים בלבד. "הגידול במשאבים הכספיים יאפשר לאיגוד להרחיב את הפעילות השיווקית שלו עם קמפיינים שיווקיים בארצות הברית ובשווקים נוספים". כך סיפר מנכ"ל האיגוד, ז'אן מארק ליברהר, לאתר Rapaport.

"בשנה שעברה השקענו כ-50 מיליוני דולרים, בשנת הפעילות האמיתית הראשונה שלנו, וזו הייתה שנה משמעותית. ב- 2018 אנו מתכוונים להשקיע כ-70 מיליוני דולרים, מה שאומר שנהיה מסוגלים להגדיל את היקף הפעילות שלנו בשוק האמריקאי".

התקציב המוגדל יאפשר לאיגוד לפעול השנה לראשונה בשוק ההודי, בו הוא החל בקמפיין שיווקי בנובמבר האחרון, וכן גם בסין, שם צפוי האיגוד להשיק קמפיין באפריל הקרוב.

עם אלה, עיקר מאמצי השיווק של האיגוד היו ונותרו בשוק האמריקאי, המהווה השוק בו מתקיים היקף המסחר הגדול ביותר בתכשיטי יהלומים – 50 אחוזים מההיקף העולמי. ב-2017 האיגוד השקיע 90 אחוזים מתקציב השיווק שלו בשוק האמריקאי, עם פרסום והעלאת סרטונים ל YouTube, כאשר בני דור המילניום, הנמצאים בשנות ה-20 לחייהם, היוו את היעד המרכזי.

לפי ליברהר, השקעה זו הובילה לכך שכמיליארד פעמים הופיעה פרסומת/באנר מטעם האיגוד בדפדפני האינטרנט במהלך השנה שעברה. ליברהר הוסיף שהאיגוד השקיע 15 מיליוני דולרים במהלך הרבע האחרון של השנה, עם סרטוני וידאו קצרים שהוכנו לקראת עונת החגים המשמעותית בדצמבר.

בשנה הנוכחית, האיגוד מתכוון להשקיע כ-40 מיליוני דולרים בפרסום באמצעי התקשורת בארה"ב. כמו כן, בפברואר האיגוד יחבור לזכייני השידור של אולימפיאדת החורף שתתקיים בפיונגצ'אנג שבדרום קוריאה, בניסיון לקרב את הצופים בתחרויות לשוק היהלומים.

"הגישה שאני נוקט בה בכל הנוגע לאיגוד אומרת שעלינו להתחיל בקטן, לבנות בהדרגה את היכולות שלנו ותוך כדי זאת להגדיל את ההשקעה שלנו", כך ליברהר, שהוסיף בהערה חשובה שמטרת האיגוד היא לחזק את הרושם של הציבור מהיהלומים והאהבה אליהם לטווח הארוך, לא להגדיל את הכנסות הקמעונאים לטווח הקצר. "זו הסיבה שאנו מותחים את התקציב לאורך כל השנה, ולא משקיעים הכל בתקופת החגים".

"תפקידנו אינו לעודד את הצריכה בתקופת החגים – זהו תפקידם של הקמעונאים. תפקידנו ליצור דו שיח מתמשך ופורה עם ציבור הצרכנים לאורך כל השנה. בשנה כזו אנו בונים את הארגון שלנו ואת יכולותיו. אנו לא כאן לשנה-שנתיים-שלוש הקרובות, אלא לעשורים הקרובים במטרה לייצר רושם משמעותי בתעשייה כולה". כך ליברהר.