ממצאי מחקר: "הסינים רוצים לקנות תכשיטים יותר משהאמריקנים רוצים"

ממצאי מחקר: "הסינים רוצים לקנות תכשיטים יותר משהאמריקנים רוצים"

ענקית הכרייה הרוסית אלרוסה (Alrosa), בשיתוף עם חברת המחקר GFK, קיימו מחקר מעמיק בנוגע להרגלי הצריכה של תכשיטים בארצות הברית ובסין. הממצא העיקרי שעולה מן המחקר מוצא, שבעוד שבארה"ב 59 אחוז מהנשאלים השיבו שהם מתכוונים לרכוש בשנה הקרובה לפחות פריט אחד של תכשיט יהלום, הרי שבסין 86 אחוז מהנשאלים השיבו כך.

באופן כללי, צרכנים בשתי המדינות השיבו שהם מעוניינים לרכוש תכשיטי יהלומים ומתכוונים לעשות כן בעתיד. בנוסף,הנבדקים השיבו כי במקרים רבים הם רוכשים את התכשיט לעצמם ולא כמתנה לאחרים.

לפי הפרסום של אלרוסה, המחקר בוצע במהלך הסתיו האחרון בקרב למעלה מ-4,000 גברים ונשים משתי המדינות, בטווח הגילאים 25 עד 55, בעלי הכנסה ממוצעת או מעל הממוצע אשר קנו או קיבלו כמתנה תכשיט יהלום ב-12 החודשים האחרונים.

ממצא מעודד נוסף שעולה מראה כי רוכשים של תכשיטי יהלומים אינם רק בחזקת לקוחות נאמנים המאמינים שהתכשיט אותו הם רוכשים טוב להם, אלא גם כאלה שימליצו לחבריהם לעשות גם כן. הנתון הזה רלוונטי לגבי 34 אחוז מהמשיבים הסינים ו-37 אחוז מהמשיבים האמריקנים, שהשיבו שימליצו לחבריהם על רכישת תכשיט יהלום כמתנה לאדם אהוב.

בנוגע למכירות, 44 אחוז מהנשאלים הסינים ו-38 אחוז מהאמריקנים רכשו פריט אחד של תכשיט יהלום ב-2017, בעוד 34 אחוז מהסינים שנשאלו ו-30 אחוז מהאמריקנים רוכשים שני מוצרים כאלה בכל שנה. בסין, אחד מכל שבעה נשאלים העיד כי רוכשים שלושה תכשיטי יהלום מדי שנה, יחד עם 20 אחוז מהאמריקנים שהעידו כך גם כן.

עם זאת, יש לזכור שכוח הקנייה של הסיני הממוצע פחות משמעותית משל זה הסיני, כאשר המשכורת הממוצעת בסין נמוכה בהרבה מאשר בארה"ב. לפי נתוני הסי איי איי (CIA) האמריקני, ההכנסה הממוצעת לאדם בסין ב-2017 עמדה על 16,600 דולרים, בעוד שבארה"ב ההכנסה הממוצעת לאדם בשנה זו נאמדה ב-59,500 דולרים. נתון זה מלמד שהתכשיטים שנרכשו ע"י הסינים יחסית זולים יותר, עם תכולת יהלום נמוכה יותר.

אף על פי כן, המחקר מהווה מקור לחדשות טובות לתעשיית היהלומים והתכשיטים. הודות לבני ובנות דור המילניום, שוק מוצרי המותרות הסיני זינק מעלה ב-20 אחוז להיקף מכירות של כ-22 מיליארד דולר אשתקד. מדובר בעלייה דרמטית שנרשמה לאחר חמש שנים של צמיחה איטית, כך לפי נתונים של חברת הייעוץ העסקי Bain & Co.

הרכישות שבוצעו בסין מהוות שמונה אחוזים מסך המכירות העולמי. חשוב לציין שהצרכנים הסינים מבצעים 75 אחוזים מרכישות הטובין שלהם מחוץ למדינתם, ולכן הנתון לגבי הרכישות בסין לא משקף את כוח הקנייה במדינה.