הערכה: האמריקאים יוציאו כ-20 מיליארד דולרים במהלך יום האהבה

הערכה: האמריקאים יוציאו כ-20 מיליארד דולרים במהלך יום האהבה

בסקר שפורסם לאחרונה עולה כי הצרכנים בארצות הברית צפויים להוציא 19.6 מיליארדי דולרים על רכישת מתנות ליקיריהם במהלך יום האהבה (ולנטיינז דיי – Valentines Day), שחל ונחגג היום (רביעי) ברחבי העולם, זאת לעומת 18.2 מיליארדי דולרים שהוצאו בשנה שעברה.

הסקר מצא ש-4.7 מיליארדי דולרים יוצאו על רכישת תכשיטים (כך השיבו 19 אחוזים מכלל הנשאלים). מתוך אלה שנשאלו כמה כסף יוציאו ביום זה, 55 אחוזים מהנשאלים השיבו שיוציאו 143.56 דולרים בממוצע, עלייה לעומת אשתקד, בה הנתון המקביל עמד על 136.57 דולרים.

הסקר, המתפרסם זו השנה ה- 15 ברציפות, נערך בשיתוף של התאחדות הקמעונאים הלאומית בארה"ב (NRF – National Retail Federation) עם חברת Prosper Insights & Analytics. לפי הסקר הנוכחי, סך ההוצאות השנה אמור להיות השני בגובהו מאז החל הסקר, כאשר הסכום המוערך הגבוה ביותר נרשם ב- 2016 ועמד על 19.7 מיליארדי דולרים.

הסכום הכללי מתחלק לקטגוריות צריכה שונות, כאשר על פי הסקר, 3.7 מיליארדי דולרים יוצאו על יציאה בערב החג (כך השיבו 35 אחוז מהנרשמים), שני מיליארד על פרחים (36 אחוז מהנרשמים), 1.9 מיליארדי דולרים על הלבשה (17 אחוז מהנרשמים), מיליארד וחצי דולר על כרטיסי מתנה – Gift cards (15 אחוז מהנרשמים) ו- 894 מיליוני דולרים על כרטיסי ברכה (46 אחוז מהנרשמים).

המשתתפים בסקר העידו כי הם מתכננים להוציא 88.98 דולרים בממוצע על מתנה לבן/בת הזוג (בסכום מצטבר של 12.1 מיליארדי דולרים), 25.29 דולרים על מתנות לבני משפחתם הגרעינית (בסכום מצטבר של שלושה מיליארד וחצי דולרים), 7.26 דולר על מתנות למורים/חברים לכיתה של ילדיהם התלמידים (בסכום מצטבר של 991 מיליוני דולרים), 7.19 דולר על מתנות לחברים (בסכום מצטבר של 982 מיליוני דולרים), 5.5 דולר על מתנה לחיית המחמד (בסכום מצטבר של 750 מיליוני דולרים) ו- 4.79 דולר על מתנות לעמיתים לעבודה ( בסכום מצטבר של 654 מיליוני דולרים). חתך הגיל שנמצא זה שמתכנן להוציא את הסכום הגבוה ביותר הינו של גילאי 25-34, המגיעים להוצאה ממוצעת של 202.76 דולרים.

למעלה משליש מהצרכנים (35 אחוזים) מתכנן לבצע את קניותיו בחנויות כלבו, 32 אחוזים בחנויות מוזלות, 29 אחוזים באמצעות האינטרנט, 19 אחוזים בחנויות ייעודיות (specialty store), 17 אחוזים בחנויות פרחים ו-14 אחוזים בעסקים מקומיים קטנים ובינוניים.


מקור