שרין- Sarine חנכה את המעבדה הטכנולוגית החדשה

שרין- Sarine חנכה את המעבדה הטכנולוגית החדשה

חברת שרין טכנולוגיות בע"מ חנכה באופן רשמי את מעבדתה החדשה, הראשונה מבין מעבדות גמולוגיות מתקדמות ואוטומטיות.

נשיא בורסת היהלומים הישראלית, יורם דבש, שיבח את החברה ויוזמתה החדשה: "הבורסה וחברת שרין תמיד נהנו מקשרים מצוינים. כל פרויקט חדש של החברה מתחיל בישראל, וזה ממש לא צריך להילקח כמובן מאליו. אני מקווה שבכוחות משולבים נצליח להשיב את ישראל למקומה כשחקנית מרכזית בענף היהלומים.

המעבדה של שרין טכנולוגיות תפעל ברמת גן, שם תציע שירותי דירוג אוטומטיים, מדויקים, עקביים ואובייקטיביים בנוגע לצבע ולבהירות של יהלומים מלוטשים, כל זאת בהתבסס על הטכנולוגיות פורצות הדרך מבוססות ידע. כך מנכ"ל שרין טכנולוגיות, דוד בלוק, שהוסיף שהחברה תפתח מעבדה נוספת בהודו בחודש מאי הקרוב.

המעבדה תציע אפשרויות לבחון מידת אותנטיות של יהלומים ממספר סוגים וכן דירוג לפי ה-C4, וכל זאת בשימוש של הטכנולוגיה החדישה ביותר.

בלוק הוסיף: "אני מאמין שתוך 5-10 שנים דיווחי צבע ובהירות אוטומטיים יהוו טכנולוגיה סטנדרטית, שתוכל לספק באופן קבוע שירותי דירוג עקביים ועוקבים. כרגע, יהלום אחד יכול לקבל שניים-שלושה דירוגים שונים ממספר מעבדות שונות בהם עבר. עם הטכנולוגיה שלנו זה לא יוכל לקרות, כאשר אנו ממשיכים לבדוק ולשפר אותה כל הזמן".

בלוק הכחיש את הטענות לפיהן המכונות האוטומטיות של החברה יותירו עובדים רבים בלא פרנסה, כיוון שלדבריו אלו עדיין יהיו נחוצים בתפעול המכונות וכן בביצוע עבודה של הבטחת איכות: "המטרה היא להעלות את רמת העקביות בדירוג, לא לחסוך בעלויות העסקה". הוא הוסיף שדו"חות הדירוג יהיו דיגיטליים ויהיו נגישים באמצעות סמארטפונים וטאבלטים.

המידע אודות דירוג היהלומים שיבוצע במעבדות החברה יועלה למאגר נתונים דיגיטלי, שעשוי להכיל שילוב של מידע אודות יהלומים הכולל שיקוף, דימוי, לבבות וחצים ועוד, לפי זהות הלקוח.

בלוק הוסיף שהחברה תציע את מכשיריה לכל גוף רשמי בתעשייה, כולל מעבדות דירוג, ברגע שיוסדרו מספר נושאים נלווים, כגון ביטחון.