סקירת הנשיא לביקורו בשבוע היהלומים בהונג-קונג

סקירת הנשיא לביקורו בשבוע היהלומים בהונג-קונג

אמש, הסתימה תערוכת הונג קונג - מרץ 2018, עבור רבים מאתנו התערוכה הזו הסתימה כבר בשישי.

החדשות הטובות הן שבשלושת החודשים האחרונים הביקושים למלוטש עלו וכמובן שמידית נסקו גם מחירי הגלם. מי שביקש להספיד את ענף היהלומים נאלץ לאכול את הכובע בשנית. החדשות המעט פחות טובות הן שהתערוכה בהונג קונג- הייתה פחות מוצלחת מכפי שקיוו רבים מהמציגים בה.

 

הקניינים ההודים בלטו בנוכחותם המוגברת לעומתם הסינים דווקא הם אלו שנעדרו. ייתכן והסמיכות לחופשת ראש השנה הסינית היא זו שפגעה בתנועת הקניינים מסין ואולי גם העובדה שחופשת החג הסתיימה ממש ביום פתיחת התערוכה. כך או כך כמות המכירות ורמת התנועה במעברים היו מעט מתחת לציפיות.

 

במהלך התערוכה פגשנו נציגים מחברות התכשיטים הסיניות הגדולות בעולם. הם הציגו בפנינו נתונים מעודדים על ביקושים הולכים וגדלים בשוק הסיני לרכישת תכשיטים משובצי יהלומים. אין ספק שמגמה זו גם היא תשפיע מיידית על גידול פעילות הענף ברמה העולמית.

 

במהלך התערוכה התקיים מפגש ביוזמת ה- DPA (Diamond Producers Association) בו הציג מר ז'אן מרק ליברר, מנכ״ל הארגון, את קמפיין הפרסום העולמי החדש ליהלומים המיועד לשוק הסיני. בקמפיין הושקעו כ-50 מליון דולר והוא הופק ביוזמת 7 מפיקות הגלם הגדולות בעולם בינהן אלרוסה, דה בירס, פטרה, ריוטינטו וחברות נוספות. בשנת 2017, כוון קמפיין הפרסום לשוק האמריקאי ובשנה הנוכחית כאמור יושק הקמפיין לטובת הקהל הסיני.

 

לסיכום, התערוכה לא ענתה על הצפיות של המציגים בה אולם המגמה הכללית של השוק והבשורה מסין מעודדת ומוכיחה שוב שמותר ואף כדאי להיות אופטימיים ולהמשיך לפעול לעשות ולחדש.
מטעם המכון הציגו 69 חברות מישראל וכ10 חברות ישראליות נוספות הציגו בתערוכה באופן עצמאי.

 

שבוע נפלא לכולנו-

יורם דבש, נשיא בורסת היהלומים הישראלית.