דה בירס משיקה תכנית לכורים פרטיים

דה בירס משיקה תכנית לכורים פרטיים

חברת דה בירס עומלת בימים אלה על השקת תכנית פיילוט שתיקרא ג'ם פייר (Gem Fair), שמטרתה ליצור מסלול בטוח ושקוף לשיווק של יהלומים הנכרים עצמאית בידי כורים העובדים באופן פרטי. יוזמה זו נחשבת לצעד משמעותי בתחום הכרייה העצמאית, הכולל בתוכו כורים עניים ביותר באזורים ביבשת אפריקה.


התכנית תכלול שימוש בטכנולוגיה שתתעד את פעולות הכרייה, כאשר המטרה תהיה לרכוש יהלומים שזה עתה נכרו במיקומים מוסכמים ומאושרים, כאשר המטרה היא לשפר את תנאי העבודה והפרנסה של הכורים באתרים אלה, כך לפי דה בירס.


ג'ם פייר תיעשה בשיתוף עם יוזמת פיתוח היהלומים (Diamond Development Initiative – DDI) – ארגון ללא מטרות רווח ששם לו למטרה למסד את הכרייה העצמאית באפריקה. כורים שיהיו מעוניינים לקחת חלק בתכנית יצטרכו לקבל אישור מהDDI שהם עומדים בתקנים שלו, יחד עם עמידה בקריטריונים נוספים שנקבעו על ידי חברת דה בירס עצמה והמודל העסקי שלה.


לאחר שיאושרו, תצייד חברת דה בירס את הכורים באמצעים טכנולוגיים הכוללים טאבלט ויישומון (אפליקציה) מובנית, שתסייע באיתור אתרי היהלומים ומעקב אחר מסלולם של היהלומים הנכרים. הפיילוט יחל לפעול בסיירה לאון, היכן שישנם כורים רבים הנוטלים חלק בתכנית מא'אנדלו (Maendelo) של הDDI וכן מכיוון שהממשלה המקומית כבר ביצעה מספר צעדים למיסוד ושיפור תנאי העבודה של הכורים העצמאיים.


טרם יציאת הפרויקט לדרכו, תתבצע הקמה של נציגות של דה בירס בסיירה לאון שתתמקד בביצוע התכנית ותעבוד בשיתוף פעולה עם ה DDI והמכרות הרשומים על מנת להבטיח שישנה עמידה בסטנדרטים, כמו גם וידוא שהכורים יודעים להשתמש בעזרים הטכנולוגיים שיסופקו להם ושהם בקיאים בענף היהלומנות ודירוג האיכות של היהלומים לסוגיהם.


לאחר שיובטחו העמידה בתנאים ויעילות העבודה, תחל העבודה עצמה כאשר ג'ם פייר תחל לרכוש יהלומים מהכורים המשתתפים בתכנית, כאשר היא תציע לכורים מחירי רכישה של תוצרתם. הכורים לא יחויבו למכור את סחורתם לג'ם פייר, אם לא ירצו לעשות כן. כל רכישה מאושרת תתבצע באמצעות ערוץ המכירות הפומביות של דה בירס.


שלבי ההקמה יחלו במהלך החודש הנוכחי, כאשר המטרה היא להתחיל ברכישת היהלומים עצמה בהמשך השנה. אין לפיילוט תאריכי יעד מוגדרים.


חברת דה בירס השקיעה בפיתוח הטכנולוגיות שיסייעו לכורים. היישומון מובנה לעבוד עם GPS ותוכנת סריקה וזיהוי. בנוסף, אלה יוכלו לעבוד גם ללא קליטת רשת ויכול להיטען מחשיפה לשמש באמצעות פאנל סולארי. בטאבלטים מוטמעת גם תכנית הדרכה לכורים על היהלומים שתסביר על הסוגים השונים וכן דרגת האיכות.


באם התכנית תוכתר כהצלחה, תימשך העבודה ותורחב למדינות נוספות בהם מתקיימת פעילות של כורים עצמאיים וכך תובטח יותר כרייה בטיחותית ורשמית.