חתימה על מזכר הבנות מול נשיא בורסת היהלומים בשנגחאי

חתימה על מזכר הבנות מול נשיא בורסת היהלומים בשנגחאי

בתאריך ה-25 ליוני נערך בלשכת הנשיא ביקור של משלחת מכובדים מסין, וחתמו על מזכר הבנות יחד עם בורסת היהלומים הישראלית.

בתאריך ה-25 ליוני נערך בלשכת הנשיא ביקור של משלחת מכובדים מסין, יחד עם נשיא התאחדות תעשייני היהלומים מר קובי קורן, מ"מ הנשיא, מר חזי בלום וחברי הנהלת הבורסה. את המשלחת הובילו ראש עיריית פודונג מר האנג ינגוואי ונשיא בורסת היהלומים של שנגחאי מר לין קיאנג. במעמד החשוב חתמו הנוכחים על מזכר הבנות ראשון מסוגו, על פיו, בין השאר, חברות סיניות בכירות יעבירו לישראל את עיבוד האבנים הגדולות למפעל שיקום במתחם הבורסה שלנו.

המהלך יוצא הדופן הזה, שבו הסינים מוציאים עבודה לישראל בניגוד למגמה העולמית, הוא עדות מדהימה ליתרונותיה של הטכנולוגיה הישראלית ולמוניטין העולמי של ענף היהלומים שלנו. הקמת מפעל היהלומים החדש הוא חלק מהמהפכה הטכנולוגית שהבורסה עוברת בימים אלה, בהמשך למהלכים שכבר יצאו לדרך.

מלבד ההחלטה להעביר לישראל את פעילות הליטוש של חברות בכירות בשוק הסיני, הוסכם במזכר ההבנות כי הבורסות יספקו משרדים וחדרי מסחר ויקצרו ויקלו את תהליך הקבלה של יהלומן ישראלי בבורסה הסינית ליהלומים ושל יהלומן סיני בבורסת רמת גן, וכן חברי הבורסה שלנו אף הוזמנו להשתתף בקורסים אקדמיים שהבורסה ליהלומים בשנגחאי מעניקה לחבריה ויקבלו כרטיס טיסה לשנגחאי.

ראש עיריית פודונג נשא דברים ואמר: "כיום היהלומים הפכו לסמל לידידות בין שנגחאי לישראל ולאספקט מרכזי של המסחר בין המדינות, היות שישראל היא שחקנית מובילה בענף היהלומים העולמי. לבורסת היהלומים הישראלית יש הרבה מה להציע לנו בתחום הטכנולוגיה, היזמות והטיפול באבנים יקרות ערך. הסינים מאוד אוהבים יהלומים מתוצרת ישראל. סינים רבים שקנו יהלום קטן לחתונתם קונים יהלום גדול יותר לחתונת הכסף שלהם ורבים מהם קונים אותו מתוצרת ישראל".

נשיא בורסת היהלומים שנגחאי התייחס לקשר המיוחד שיש בין הבורסה הישראלית לבורסה של שנגחאי ולהסכם שיתוף הפעולה: "לישראל ולסין יש יחסים טובים מאוד במיוחד בענף היהלומים, אני לא אשכח כמה עזרה קיבלנו מעמיתנו בישראל בזמן הקמת הבורסה בסין. המהלכים הטכנולוגיים שאתם מבצעים כיום הם מרחיקי ראות ומרשימים ביותר. ישראל היא ממובילות השוק העולמי וההסכם היום יוצר בסיס לשיתוף פעולה פורה בעתיד ששני הצדדים ירוויחו ממנו".

“שיתוף הפעולה וההחלטה להעביר חלק מפעילות הליטוש לישראל היא פריצת דרך היסטורית, ואני מברך על החתימה על מזכר ההבנות. בורסת היהלומים של שנגחאי היא חברת אמת של בורסת היהלומים הישראלית” כתב נשיא בורסת היהלומים, יורם דבש, בעמוד הפייסבוק שלו, “אני רוצה לברך את נשיא בורסת היהלומים של שנגחאי, ראש עיריית פודונג ומשלחתם, על הביקור בבורסה שלנו. אני סבור שההסכם יעניק לשתי התעשיות תשתיות חשובות שיסייעו להתפתחות שלהם, והדרך המשותפת תביא לפיתוח תעשיית היהלומים והתכשיטים ברמה הבינלאומית.”

"שיתוף הפעולה וההחלטה להעביר חלק מפעילות הליטוש לישראל היא פריצת דרך היסטורית" כתב נשיא בורסת היהלומים, מר יורם דבש, בעמוד הפייסבוק שלו "אני מברך על החתימה על מזכר ההבנות. בורסת היהלומים של שנגחאי היא חברת אמת של בורסת היהלומים הישראלית. "אני רוצה לברך את נשיא בורסת היהלומים של שנגחאי, ראש עיריית פודונג ומשלחתם, על הביקור בבורסה שלנו. אני סבור שההסכם יעניק לשתי התעשיות תשתיות חשובות שיסייעו להתפתחות שלהם, והדרך המשותפת תביא לפיתוח תעשיית היהלומים והתכשיטים ברמה הבינלאומית.”