נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, הגיעה לביקור בבורסת היהלומים

נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, הגיעה לביקור בבורסת היהלומים

ביום רביעי ה-11 ביולי, נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, הגיעה לביקור מיוחד בבורסת היהלומים. ד"ר פלוג היא אחת הנשים המובילות והחשובות בכלכלה הישראלית' היא ביקרה בבורסה בעבר ומכירה היטב את האתגרים עמם הבורסה מתמודדת בשנים האחרונות .

הביקור נפתח בקבלת פנים בלשכת נשיא הבורסה יורם דבש, בנוכחות נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, מר קובי קורן, יו"ר מכון היהלומים, מר בועז מולדבסקי, וחברי הנהלה נוספים .
בפתח הביקור ציינו הנוכחים בפני הנגידה כי הם זוכרים כיצד עמדה לצידם בצמתים השונים ובמיוחד במאבק להשארת הבנקים .
בהמשך המפגש, נסקרו המ הלכים הדרמטיים אותם מובילה הבורסה בשנים האחרונות, ביניהם הקמת המרכז לחדשנות המלווה סטארט אפים המפתחים פתרונות לעולם היהלומים, הקמת מרכז המכרזים וכן בהחלטה להקים בבורסה מפעל לאבנים גדולות, אחת מנקודות החוזק של הענף הישראלי. הסברנו כי מהלכים אלו הם תוצאה של קריאת המציאות העכשווית והם גם השקעה בעתיד, מתוך אמונה שבמיזמים פורצי הדרך האלו טמונה ההצלחה של הבורסה .
בהמשך השיחה, הוצגה בפני הנגידה סוגיית מימון הבנקים. הובהר לה, כפי שהובהר במפגשים האחרונים עם סגן שר האוצר ועם המפקחת על הבנקים, כי מדובר בבעיה קרדינאלית, המגבילה מאוד את היכולת לפתח את הענף ולשגשג. גם בפני הנגידה הוצגו נתוני הפתיחה הגבוהים של המתחרים מדובאי מהודו וגם מאירופה אל מול אלו של היהלומן הישראלי .

מאוחר יותר נשאה הנגידה הרצאה בפני המועדון החברתי כלכלי בו סקרה את מצב הכלכלה הישראלית והציגה נתונים רבים המצביעים על איתנותו של המשק הישראלי . 

נשיא בורסת היהלומים מר יורם דבש אמר: "הנגידה ד"ר פלוג הקשיבה לדברנו בקשב רב, כהרגלה, ואנו סמוכים ובטוחים שפגישה זו כמו גם אחרות שערכנו עם בכירי האוצר והבנקאות. יביאו לפריצת דרך ולשינוי. הודיתי לד"ר פלוג על ביקורה בבורסת היהלומים, על הדברים שנשאה ועל תמיכתה המשמעותית כל כך בפיתוחו של הענף שלנו ."