הרמת כוסית לכבוד ראש השנה תשע"ט

הרמת כוסית לכבוד ראש השנה תשע"ט

בתאריך ה-5 בספטמבר התכנסו חברי הבורסה לחגוג ולציין את כניסתה של שנת תשע"ט, בנוכחות כבוד הרב לאו, שר האוצר מר משה כחלון, נשיא בורסת היהלומים יורם דבש, המפקח על היהלומים מר דני טל, נשיא התאחדות תעשייני היהלומים מר קובי קורן, יו"ר מכון היהלומים מר בועז מולדבסקי וחברי הנהלת הבורסה.

גם השנה זכו הנוכחים לקבל את ברכתו של הרב לאו. כבוד הרב הוא בן בית בבורסת היהלומים וחלק בלתי נפרד מההווי שלה. נשיא הבורסה יורם דבש הודה לרב על שהגיע גם השנה לברכנו ואיחל לו בריאות טובה שנזכה לברכתו עוד פעמים רבות.

השתתפותם של שר האוצר משה כחלון ומזכיר הממשלה צחי ברוורמן באירוע הרמת כוסית של בורסת היהלומים אינה דבר מובן מאליו בחייו של הענף. בשנים האחרונות התהדק הקשר בין הבורסה לממשלת ישראל ובמיוחד לשר האוצר.

שר האוצר כחלון הוא חבר אישי וידיד אמת של ענף היהלומים, נכון להקשיב בכל עת וסיועו לפיתוח הענף והצמחתו היא המשמעותית ביותר שקיבלה הבורסה בשנים האחרונות. הוא היה בין יוזמי ומובילי הקמת הוועדה הבין משרדית, שבמסגרתה זכתה הבורסה לתקדים וקיבלה ממשרד הכלכלה תקציב של 3 מיליון ₪ בשנה לשיווק, לתערוכות ולהבאת קניינים זרים לארץ. סכום זה כבר החל להיכנס לקופת מכון היהלומים והפעולה הראשונה שהובלה הייתה קמפיין עולמי להבאת קניינים לישראל. הבורסה תממן בחודשים אוקטובר עד דצמבר כרטיסי טיסה לקניינים שיוכיחו שהם קנו בארץ סחורות בסכום של 150 אלף דולר ומעלה. שנה זו נפתחת במטרה לעורר את המסחר ולפעול להביא לישראל עוד ועוד קניינים, כאשר המהלך הזה הוא הראשון מתוך סדרה של מהלכים שנעשה במסגרת כספי התמיכה שהתקבלו מהממשלה.

"הסיוע שהתקבל כעת הוא תקדימי ואני בטוח שיהווה זריקת מרץ משמעותית, אך הבעיות הקרדינאליות של הענף עוד זקוקות להתמדה במציאת הפתרון." אמר נשיא הבורסה יורם דבש במהלך הטקס. "שינוי שורשי ואמיתי הוא הדבר שיצליח לחזק את מרכז הסחר שלנו ולהפוך אותו ליותר ויותר רלוונטי בעולם. עתיד הענף אינו מוכרע באמצעות מאבק בין סוחרים אלא באמצעות מאבק בין מדינות. הענף שלנו זקוק לרוח גבית יציבה של האוצר ושל הממשלה. ענף היהלומים הוא מהחשובים בענפי הכלכלה של מדינת ישראל וצמיחתו תשתלם בסופו של יום לכלכלה הישראלית בכללותה"

בדבריו התייחס נשיא הבורסה גם להשתתפותו בוועידת אסיה של הפדרציה העולמית שהתקיימה השנה בוולאדיוסטוק והיוותה הזדמנות לשיח ומפגש עם נשיאים ממדינות שונות והתקיימה במקום מרוחק מאוד, על גבול רוסיה וסין. הסוגיה המרכזית שדנו בה בוועידה הוא נושא היהלומים הסינתטיים, שלה השלכות רבות על הענף העולמי. בשלב הזה, ההשלכות בעתיד הקרוב נוגעות יותר לאבנים הקטנות ומהוות איום מרכזי על הודו ופחות על הענף הישראלי. ברמה הענפית-עולמית, ארגון ה-DPA, יחד עם פדרציית היהלומים – WFDB ופדרציית התכשיטים – CIBJO, פועלים יחד עם משרד עו"ד ומשרד יחסי ציבור מהגדולים בוושינגטון באיתור פתרונות לנושא. ברמה המקומית, החלה להתכנס וועדה מיוחדת בראשות מר חזי בלום ובשיתוף פעולה עם המפקח על היהלומים, מר דני טל. הוועדה הזו הוקמה כדי ללמוד את הנושא אך יותר מכך, לבחון את דרכי הפעולה הנכונות ביותר כדי שהנושא לא יפגע בנו.

כמו כן התייחס הנשיא לנושא תכנית הנדל"ן, וסיפר כי לאחרונה התבשר כי עיריית רמת גן נקטה בצעדים משמעותיים לשם זירוז אישור התוכניות בוועדה המחוזית.

לסיום, בירך הנשיא את הנוכחים לשנה החדשה:

"שתהא זו שנה של שמחה ובריאות טובה, שנה של אהבת חינם בינינו וכמובן שנת שגשוג והצלחה במעשה ידינו."