סרן זיו שילון שנפצע קשות: "אנשים גדולים מתעסקים בדברים גדולים"

סרן זיו שילון שנפצע קשות: "אנשים גדולים מתעסקים בדברים גדולים"

שילון הרצה במסגרת המועדון החברתי כלכלי והתארח בלשכת הנשיא יורם דבש, שאמר כי הוא דוגמה ומופת לכולנו. שילון נפצע בפעילות מבצעית בעזה, ניצל והשתקם בגבורה. רץ מרתונים ואף יוזם פעילויות למען נכי צה"ל, נוער בסיכון ועוד 

זיו שילון, סרן שנפצע בעת פעילות מבצעית בעזה הגיע לבורסה להרצות לנו על שיקומו המדהים, במסגרת המועדון החברתי כלכלי.

נשיא הבורסה יורם דבש שוחח עם שילון בלשכתו לפני ההרצאה, יחד עם מנכ"ל הבורסה ערן זיני, יו"ר מכון היהלומים בועז מולדבסקי וכן החברים חזי בלום, אמה ינובר, עזרא בוארון, שלמה אדן ובן ציון שאשו, שהתרשמו מאישיותו יוצאת הדופן. הנשיא דבש אמר כי שילון הוא דוגמה ומופת לכל אחד מאתנו וכי בשבילנו הוא כבר רב אלוף.
 

שילון נפצע אנושות לפני כשש שנים ונשקפה לו סכנת חיים. בגבורה רבה הוא שרד, אך נותר קטוע יד ועם יד שנייה שאינה מתפקדת. למרות זאת, הוא לא ויתר ובעבודה קשה הראה לכולנו כיצד אמונה יוצרת מציאות, פשוטו כמשמעו. שילון השתקם והצליח להזיז את ידיו, אך זה לא הספיק לו. אחרי שלמד את כל המיומנויות הכי בסיסיות מחדש, הוא התאמן ורץ את מרתון ברלין. לאחרונה הוא אף התחרה באחת התחרויות הקשות בעולם, ה"איירון מן", הכוללת שחייה בים, נסיעה על אופניים וריצת מרתון ברצף.

מעבר לשיקומו המופלא, שילון פועל ללא הרף למען אחרים. הוא יזם ומעורב בתוכניות למען נכי צה"ל, נוער בסיכון ועוד ואף מרצה בחו"ל ומשתתף בהסברה של משרד החוץ.

 

שילון התחתן והוא אב לשני ילדים. הוא אף מתמודד עם בתו שנולדה לבקנית עם קשיי ראייה. הוא אמר כי בזכות הפציעה שלו הוא יכול לעזור לה להתמודד עם המוגבלות שלה בצורה טובה יותר. הוא סיפר כי הוא משנן לה כל הזמן כי "אנשים גדולים בוחרים להתעסק בדברים גדולים" ולא נותנים לדברים הקטנים להפריע להם בדרך.

שילון עוד חשף כי הציעו לו להצטרף להרבה מפלגות, אך כרגע אינו חש שהוא בשל לכך. הוא רק בן 30 וכבר שותף מייסד בסטארט אפ חדשני יחד עם שמעון באבו, שיאפשר שליטה מלאה של אנשים עם מוגבלות במכשירים עדינים כמו סמארטפונים, עכבר למחשב ומסכי מגע.

 
 
עם סיום הרצאתו, ביקשו רבים להצטלם עם זיו ולשמוע עוד על סיפורו המעצים. 

הנשיא דבש מסר כי סיפורו הבלתי ייאמן של זיו הוא מקור השראה לכולנו, בחיים הפרטיים והמקצועיים, כיצד הופכים את הבלתי אפשרי לאפשרי ובמקום להגיד למה אין לי, להגיד תודה על מה שיש, ולהמשיך ללא לאות לחתור להישגים, תוך עזרה לזולת ולחברה.