הנשיא: "אני מזמין את הנשים למלא עוד תפקידים ציבוריים"

הנשיא: "אני מזמין את הנשים למלא עוד תפקידים ציבוריים"

הבורסה אירחה לרגל יום האישה את אשת יחסי הציבור עליזה חורי שהעבירה הדרכה לעשרות חברות כיצד נשים יכולות לשווק את העסק שלהן בעצמן. יורם דבש: אני רואה חשיבות רבה לעודד נשים להצליח בעסקים ומעריך את תרומתן הרבה

לרגל יום האישה, הבורסה האירחה את אשת יחסי הציבור והמרצה הבכירה במעוף עליזה חורי שהעבירה הדרכה לעשרות חברות כיצד נשים יכולות לשווק את העסק שלהן בעצמן.

פתח את האירוע נשיא הבורסה יורם דבש, שאמר כי "אני רואה חשיבות רבה לעודד נשים להצליח בעסקים ומעריך את תרומתן הרבה. ישראל היא מתקדמת יחסית בנוגע למעמד הנשים, ובורסת היהלומים הישראלית בפרט. זו פעם ראשונה שיש שתי חברות הנהלה, בזכות ולא בשיריון: סגנית הנשיא אמה ינובר וחברת ההנהלה חני ישראל. זו גם הפעם הראשונה שיש אישה שהיא סגנית נשיא.

 
 

"בסך הכל יש שיוויוניות בבורסה, נשים ממלאות את שלל התפקידים, הן בעלות משרדים, מנהלות עסקים, מתווכות וקנייניות. אין שום תפקיד בבורסה שגבר עושה ואישה לא עושה, מהבחינה הזו הבורסה הרבה יותר מתקדמת מהמדינה, אבל יש עוד הרבה מה לשפר".


הנשיא דבש הוסיף כי "אני מזמין את הנשים לרוץ בבחירות הקרובות ולמלא עוד תפקידים ציבוריים. זה אפשרי ואנחנו בשלים לזה בבורסה, מעולם לא עלה על דעתי שיש הבדל בין חבר לחברת בורסה. השמיים הם הגבול, ואני מאחל לכן המון הצלחה!"

אחריו נאמה סגנית נשיא הבורסה אמה ינובר שאמרה כי "זה הוא יום חג לנשים שבא להזכיר לנו שלפני לא הרבה שנים היינו במקום אחר ולעודד אותנו להמשיך להילחם לשיוויון מלא. אני עליתי בדחיפה של קבוצת נשים מתוך מטרה להעלות למודעות את הנשים, שזה ייראה רגיל לראות נשים בתפקידים בכירים בבורסה.

 

"אני חושבת שבהחלט השגנו הישגים רבים אך העבודה עוד רבה, כמו שיורם אמר – זה גם תלוי בכם. מאחלת הצלחה בהמשך המאבק לשיוויון ושבקרוב בימינו נוכל לוותר על יום האישה ולחגוג את יום האדם".

יוני גרוזמן, מנהל תחום מימון במעוף, אמר כי חלק מהחסמים לנשים נובעים מחוסר יכולת לשווק את עצמן ואמונתן כי מיומנותן היא פחותה, למרות שאוביקטיבית הממצאים מראים שהמיומנויות שלהן לא נופלות מאלה של הגברים. מעבר לכך, מחקרים הראו כי בחברות בהן נשים הן בעמדות מפתח – ההישגים טובים יותר. על כן הם פועלים להנגיש את הכלים להצלחה בעסקים לנשים לדבריו.


רחל בצלאל, ראש ענף תכשיטים במשרד הכלכלה ביקשה להזכיר לנשים כמה השיגו עד היום וכמה עוד יוכלו להשיג אם רק ירצו.

לאחר הנאומים, המרצה עליזה חורי הדריכה באילו דרכים יכולות בעלות (ובעלי) עסקי יהלומים לשווק ולמתג את העסק שלהם.

 
 

מימין לשמאל: אמה ינובר, עליזה חורי, יורם דבש, יוני גרוזמן, ומנכ"ל הבורסה ערן זיני