בעקבות ביקור הבכירים: אנגולה תקיים מכרז גלם במרכז המכרזים של הבורסה

בעקבות ביקור הבכירים: אנגולה תקיים מכרז גלם במרכז המכרזים של הבורסה

נשיא הבורסה יורם דבש והמנכ"ל ערן זיני יזמו והשתתפו במשלחת משרד הכלכלה לאנגולה. הנשיא דבש מסר: "נפעל להנגיש לכלל חברי הבורסה את האפשרות להשתתף במכרז הגלם הראשון מסוגו"

נשיא הבורסה יורם דבש ומנכ"ל הבורסה ערן זיני השתתפו במשלחת של משרד הכלכלה לאנגולה, אפריקה. הביקור היה פרי יוזמה שלהם, אליה רתמו את משרדי הכלכלה והחוץ, במטרה להגדיל את המסחר בין הבורסה בישראל לאנגולה. היוזמה נולדה בעקבות השינוי שחל בשוק הגלם: מחד, ההודים סובלים ממצוקת אשראי ומאידך, חלו שינויים במדיניות המסחר בעקבות החלפת הממשל באנגולה, מה שיכול לייצר הזדמנות אמיתית לחברי בורסת היהלומים הישראלית.


 

לבקשת הנשיא דבש, בראש המשלחת עמד מנכ"ל משרד הכלכלה שי רינסקי    בשיתוף פעולה מלא יחד עם שגריר ישראל באנגולה אורן רוזנבלט, שניהם תרמו באופן ישיר להצלחת הנסיעה. כמו כן כללה המשלחת את המפקח על היהלומים, דני טליו"ר מכון היהלומים בועז מולדבסקי, יו"ר ועדת הגלם צביקה זמיר ומנכ"ל הבורסה ערן זיני אשר תיכלל את הפעילות.

 

עם נחיתתם בבירה לואנדה, הם נועדו עם שר היהלומים והנפט באנגולה. השגריר באנגולה אורן רוזנבלט הסביר את חשיבות הקשר בין המדינות והפוטנציאל הרב. כן הציג ראש המשלחת שי רינסקי את מדיניות המשרד וחשיבות קשרי המסחר בין ישראל ואנגולה בתחומי היהלומים, החקלאות וטכנולוגיות המים. לאחר מכן, נשיא הבורסה הציג את חזון הבורסה והפוטנציאל העצום שהוא רואה ביהלומים האיכותיים המגיעים מאנגולה. מנכ"ל הבורסה הציג מצגת מקיפה עם נתוני הייצוא, יכולות הבורסה והפרויקטים החדשים.

שר היהלומים הביע עניין רב ועדכן כי מדיניות הנשיא החדש באנגולה היא פתיחת הסחר לשווקים חדשים, ועל כן הוא רואה בביקור הזדמנות של ממש. השר הביע עניין רב בבורסה, תפקידיה והמבנה המשפטי החוקי.

לאחר מכן, המשלחת קיימה פגישה עם המזכיר הכללי במשרד הכלכלה האנגולי, שהדגיש כי ישנה הזדמנות אמיתית באנגולה, וניתן לקדם שיתופי פעולה בדגש על ענף היהלומים וכן בתחומי אנרגיה וחקלאות.

 

הנשיא דבש סיפר כי "ביום השני נסענו למשרדי חברת שיווק היהלומים באנגולה "סודיאם", שם נפגשנו עם היו"ר, שאף עבד בישראל מספר שנים. היו"ר שמע סקירה מקיפה על פעילותנו, ובין היתר על הפעילות הענפה במרכז המכרזים. בעקבות כך הוא קבע כי מדינת אנגולה תקיים מכרז גלם ראשון מסוגו במרכז המכרזים של הבורסה בישראל! נפעל להנגיש לכלל חברי הבורסה את האפשרות להשתתף בהזדמנות זו.

"בנוסף הוא הכריז כי במהלך החודשיים הקרובים יגיע לביקור בבורסת היהלומים הישראלית. זוהי בשורה של ממש בתחום פעילותנו ואנו נעשה הכל במטרה להביא להצלחת המכרז הראשון". 

חברי המשלחת הגיעו גם למשרדי חברת אינדיאמה שהיא חברת המכרות הלאומית, שם קיבל אותם היו"ר והציג את פעילותה הענפה של החברה. מדובר באחד המשאבים העיקריים והיחידים באנגולה, והממשל במדינה חושב כל הזמן כיצד ניתן לקדמה.

בסיום היום נסענו החברים לבית השגריר לארוחת ערב חגיגית ומושקעת שהכינה אשת השגריר ריקי רוזנבלט, בהשתתפות יושבי ראש חברת סודיאם ואינדיאמה.

 
 

במהלך הסיור, המשלחת ביקרה במספר פרויקטים חשובים המנוהלים על ידי ישראלים.

יורם דבש עוד מסר: "כנשיא הבורסה אני מחויב לקידום הסחר וייבוא הגלם למדינת ישראל, והבטחנו כי נעשה כל שידרש על מנת לעמוד במטרה זאת. קיום מכרז של יהלומים מאנגולה בישראל, והגעת יו"ר סודיאם לביקור, מהוות הזדמנות אמיתית לקידום הייצוא ועל כך גאוותנו.

"ברצוני להודות מקרב לב לשגריר ישראל באנגולה אורן רוזנבלט, ואשתו ריקי, למנכ"ל משרד הכלכלה שי רינסקי שייצג בצורה מרשימה את מדינת ישראל ותרם משמעותית להצלחת הביקור ולמפקח על היהלומים דני טל. בנוסף לכך, ברצוני להודות ליו"ר מכון היהלומים ידידי בועז מולדבסקי, ליו"ר ועדת הגלם מר צביקה זמיר ולמנכ"ל הבורסה מר ערן זיני".