25 חברי ה-GIA הגיעו לבורסה לישיבה עם חברי הנשיאות

25 חברי ה-GIA הגיעו לבורסה לישיבה עם חברי הנשיאות

החברים קיימו ישיבה חשובה עם חברי הנשיאות של הבורסה ולאחריה נערך קוקטייל ללקוחותיהם. נשיאת ה-GIA: "יש ביקוש ער ומשמעותי ליהלומים מלוטשים"

כ-25 חברי הנהלת ה-GIA הגיעו לביקור בבורסת היהלומים מארה"ב, בראשות הנשיאה והמנכ"לית סוזן ג'קס (Susan Jacques ). התקיימה ישיבה חשובה מאד בלשכת נשיא הבורסה, יחד עם חברי הנשיאות של הבורסה.

מנכ"ל הבורסה ערן זיני הציג סקירה כללית לגבי בורסת היהלומים, וכן לגבי האתגרים והיוזמות החשובות שנקטנו. חברי ה-GIA התעניינו בתעשיית היהלומים הישראלית והיו קשובים לצרכינו.

ה-GIA פתחו את המרכז שלהם בבורסה לפני 7 שנים עם 23 עובדים. הנשיאה התגאתה בכך שהמעבדה כבר מונה כיום 120 איש וגדלה פי 5 בשטחה.

 
 

נשיא הבורסה יורם דבש הודה לחברי המשלחת על מעבדה זו שנפתחה בבורסה, המקלה על החברים גם מבחינת לוחות זמנים וגם מבחינת עלויות. ביקשנו כי יגדילו את טווח הבדיקה במעבדה מ-3.99 קראט ומעלה, כי ישראל הינה בעיקר מרכז של אבנים גדולות, וכי יפתחו מחלקה לפנסי קולור, דבר שלא קיים בישראל כרגע. עוד הצענו כי יגדילו עוד יותר את השירותים שלהם בבורסה.

הנשיאה ג'קס עוד אמרה כי הם אופטימיים לגבי העתיד וכי יש עדיין ביקוש ער ומשמעותי ליהלומים מלוטשים, אלא שדרכי המסחר השתנו. שוחחנו על המסחר באינטרנט והשלכותיו.

בישיבה עלה גם נושא האבנים הסינטטיות ועל הצורך לבדל אותן מהיהלומים הטבעיים וחברי ה-GIA הבינו צורך זה. הם מצאו במחקר שאכן ישנו בלבול בין השניים בקרב הלקוחות.

לדבריהם, ה-GIA דואג ללקוחות, כדי שיידעו בדיוק מה הם קונים. אם הלקוחות ידעו את הסיפור מאחורי האבנים, זה יכול לגרום להם לרצות יותר לקנות אותן ולהעריך אותן יותר ולכן זהו אינטרס משותף שלהם ושלנו, לדברי הנשיאה ג'קס.

אחת הדרכים בהן הם נוקטים לשם כך היא סוג דו"ח חדש המתמקד במוצא של היהלום. העובדה שיהלום אמיתי הוא בן מיליוני ומיליארדי שנים מבטן האדמה, והוא מוצר נדיר, הופכת אותו למיוחד ושונה מאבן שגידלו ויצרו לפני חודשיים בתנאי מעבדה.

עלה בישיבה כי הסוחרים של האבנים הסינטטיות הצהירו שהם ידידותיים לסביבה ועתה ככל הנראה הם ייאלצו לסגת מהצהרות אלה שהן לא מדויקות.

לאחר הישיבה, ה-GIA קיים קוקטייל אליו הוזמנו כ-250 לקוחות בכירים בבורסת היהלומים. חברי ההנהלה שוחחו עם הלקוחות ורצו להכיר ולשמוע מקרוב על פעילותם וצרכיהם. הלקוחות נהנו מכיבוד טעים ומושקע, מאווירה טובה ומשי שניתן לכל משתתף ומשתתפת.

הנשיא דבש: "אני מודה מקרב לב לסוזן ג'קס, לקצין המחקר תום מוזס, למנהל מרכז החברה בארץ גבריאל עליון ולכל המשלחת על שתרמו מזמנם ועל השקעתם במפגש הלבבי והפורה ומקווה ומצפה להרחבת שיתוף הפעולה בעתיד".