נשיא הבורסה ליהלומים בישראל, יורם דבש, נבחר לכהן כנשיא הפדרציה העולמית

נשיא הבורסה ליהלומים בישראל, יורם דבש, נבחר לכהן כנשיא הפדרציה העולמית

דבש נבחר פה אחד לתפקיד נשיא הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים בעולם – נוכח המשבר העולמי, זהו אירוע חסר תקדים בפדרציה העולמית של בורסות היהלומים

ההחלטה על מינויו של דבש לתפקיד התקבלה ביום ראשון האחרון  על ידי נשיאי פדרציית בורסת היהלומים העולמית.  דבש עתיד להחליף את ארני בלום, נשיא הבורסה הדרום אפריקאית שכיהן משנת 2012 עד כה בתפקיד. 


הפדרצייה העולמית של בורסות היהלומים מייצגת כ-30 בורסות יהלומים מרחבי העולם תחת קורת גג אחת. מטרתה היא לא רק להגן על האינטרסים של בורסות מסונפות וחבריהם הפרטיים, אלא גם להשתתף בקידום הסחר העולמי ולעודד הקמתן של בורסות נוספות. בחירתו של דבש לתפקיד הפדרציה מספקת גאווה רבה למדינת ישראל ולבורסת היהלומים הישראלית.


זוהי אינה הפעם הראשונה בה מוצע לדבש תפקיד זה. בעברו ויתר יורם דבש על תפקיד זה לצורך התמקדות באתגרים במגרש הביתי שלו – הבורסה הישראלית ליהלומים – אך הפעם הוא טוען "דווקא היום יותר מתמיד התעשייה זקוקה למנהיגות".


בתגובה למינוי אמר יורם דבש כי: “אני מודה על האמון שנתנו בי נשיאי הפדרציה. דווקא בתקופה קשה זו  בו ענף היהלומים עומד בשעתו הקשה ביותר עם עצירה כמעט מוחלטת של הסחר העולמי ביהלומים , זו הזדמנות לפעול ולהצעיד את הענף לשיאים חדשים ולאפיקים עסקיים חדשים ונוספים. בחירתי לנשיא הפדרציה העולמית הינה נדבך נוסף בו ניתן להשפיע על עולם היהלומים, תוך אחידות המטרות ושיתופי פעולה גלובליים, כיאה למעמדה הבכיר של בורסת היהלומים הישראלית".