התאחדות תעשייני היהלומים בישראל

התאחדות תעשייני היהלומים בישראל

התאחדות תעשייני היהלומים בישראל פועלת לאיגוד וייצוג יצרני היהלומים בישראל. ההתאחדות מייצגת את תעשיית היהלומים הישראלית ואת היצרנים הפועלים בה בכל הפורומים בארץ ובעולם בהם נדונות החלטות שיש להן השלכות על התנהלותם העסקית של החברים. הפעולות המרכזיות של ההתאחדות נעשות הן ביחסי הפנים והן ביחסי החוץ.

 
מבנה ההתאחדות

המוסד העליון של ההתאחדות הוא האסיפה הכללית, המתכנסת אחת לשנה כמפורט בתקנון.
את מדיניות ההתאחדות מנחים מוסדות הקבועים בתקנון והנבחרים אחת לשלוש שנים בבחירות דמוקרטיות ישירות הנשיא, הוועד הפועל וועדות לנושאים שונים. האסיפה הכללית בוחרת ועדת ביקורת, ועדת בחירות ובית דין.
הפעילות השוטפת של ההתאחדות מבוצעת על ידי מנכ”ל ההתאחדות וצוות המשרד.
ההתאחדות מייצגת את תעשיית היהלומים הישראלית ואת היצרנים הפועלים בה בכל הפורומים בארץ ובעולם בהם נדונות החלטות שיש להן השלכות על התנהלותם העסקית של החברים. הפעולות המרכזיות של ההתאחדות נעשות הן ביחסי הפנים והן ביחסי החוץ.

יחסי פנים
הסדרת הסכמי עבודה עם הסתדרויות העובדים וטיפול שוטף בתנאי העובדים הנגזרים מהסכמי העבודה, הסדרת אי הבנות במערכת היחסים בין העובדים לבין המעסיקים באמצעות ניהול ועדות פריטטיות ובשיתוף עם ההסתדרות ועם משרד העבודה, הענקת ייעוץ משפטי בכל הנוגע לסכסוכי עבודה, ייזום חקיקה והתקנת תקנות במגמה לסייע לתעשיית היהלומים בישראל ולקדמה, ניהול משא ומתן עם רשויות המס באמצעות ועדת מיסוי ענפית, ניהול משא ומתן עם בנק ישראל, הבנקים המסחריים, מוסדות פיננסיים אחרים, חברות ביטוח וחברות הובלה ושילוח, במגמה להשיג את התנאים הטובים ביותר לתעשייני היהלומים, פעילות באמצעות חברות במועצת המנהלים של מכון היהלומים והשתתפות משמעותית בוועדות, חברות במועצת המנהלים של מוזיאון היהלומים, חברות בלשכת התיאום של הארגונים הכלכליים בישראל, השתתפות בפעילות ענפית לקידום הקשרים עם תעשיית אבני החן ותעשיית התכשיטים, הענקת התואר יקיר תעשיית היהלומים.

יחסי חוץ
יצירת מגעים וקיום קשרים הדוקים עם ספקי יהלומי גלם, ייצוג בלעדי של תעשיית היהלומים בישראל במפגשים הרשמיים עם ארגון המכירות המרכזי בלונדון (DTC), ייצוג תעשייני היהלומים בהתאחדות הבין לאומית של התאחדויות תעשייני היהלומים (IDMA), ייצוג תעשייני היהלומים בנושא ‘יהלומי קונפליקט’ באמצעות השתתפות במועצת היהלומים העולמית (WDC) ופורום ‘תהליך קימברלי’ (Kimberly Process)