בעקבות המשבר בענף היהלומים – יו"ר ועדת הכלכלה מרגי קורא למשרדי האוצר והכלכלה: לפתח מסלול ייעודי לאשראי זמין ולבחון בהקדם אפשרות להקים בבורסה אזור סחר חופשי

בעקבות המשבר בענף היהלומים – יו"ר ועדת הכלכלה מרגי קורא למשרדי האוצר והכלכלה: לפתח מסלול ייעודי לאשראי זמין ולבחון בהקדם אפשרות להקים בבורסה אזור סחר חופשי

הדברים נאמרו בדיון שיזמה בורסת היהלומים הישראלית בצל הקורונה; נשיא בורסת היהלומים: אזור סחר חופשי יכול להגדיל את הכנסות המדינה מהענף במיליארד שקל בשנה; המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה התייחסה לנושא ואמרה: התחלנו טיפול מול רשות המסים
במסגרת הטיפול הרצוף שמקיימת ועדת הכלכלה  בראשות ח"כ יעקב מרגי אחר ענפי המשק השונים שנפגעו בקורונה, התכנסה היום הוועדה לישיבה מיוחדת  עם נציגי משרד האוצר והכלכלה ביניהם המפקח על היהלומים אופיר גור, והמשנה למנכ"ל משרד הכלכלה נעמה קאופמן בנושא המצב הקשה של ענף היהלומים בישראל, על רקע משבר הקורונה . זאת לאחר שניזוק בלמעלה ממיליארד שקל מאז פרוץ משבר הקורונה . היו"ר מרגי פתח את הישיבה ואמר כי כולנו גדלנו על כך שענף היהלומים הוא ענף היצוא מספר אחת בישראל, אך הוא חווה ירידה של 80% בפעילות וקיימת סכמה אמתית להמשך קיומו. הוא הוסיף כי הוועדה מטפלת בכל סקטור שנפגע בקורונה ומנסה למצוא את הסיוע שמתאים עבורו.
 
 
 

נשיא בורסת היהלומים הישראלית, מר יורם דבש פתח ואמר כי " הענף הוא בן 83 שנה ומשבר הקורונה הביא את הענף לסכנה חמורה. 15 אלף  משפחות מתקשות לגמור את החודש , אם הממשלה לא תעניק תמיכה באופן מיידי, הענף יקרוס. אנחנו זקוקים לפתרון נקודתי לענף היהלומים".
חבר הכנסת אליהו חסיד, שהצטרף לדבריו אמר כי " חייבים להציל את ענף היהלומים, שמהווה תעשיית דגל למדינת ישראל לפני שיהיה מאוחר מידי. אנשים מגיעים לפת לחם"
 


אופיר גור, המפקח על היהלומים אמר בדיון :" אנחנו חייבים למצוא פתרונות אחרים, אזור של סחר חופשי במתחם הבורסה יכול להיות רעיון נהדר, והכוונה שלנו במשרד הכלכלה הוא להתחיל במהלך החודש הקרוב לקיים דיונים בנושא ולהניע לפעולה". 
חבר הכנסת, עידן רול אמר :" אנחנו מספר 1 בתחום היהלומים בעולם, כל הטכנולוגיות בתחום יוצאות מישראל החוצה לעולם. המדיניות פה חונקת את התעשייה, וחייב חשיבה מערכתית. הגיע הזמן שהממשלה תיקח פתרונות פרואקטיביים ותחשוב מחוץ לקופסה. 
 
 
 

היו״ר מרגי סיכם את הדיון ואמר "  כי משרד הכלכלה והתעשייה יחד עם האוצר צריכים לפעול יחד ולגבש צעדים קונקרטיים הן להרחבת הסיוע הכלכלי והתאמת "חליפה" מותאמת לבורסה עם מסלול ייעודי לאשראי זמין והן לבחינת הצעדים להקמת אזור סחר חופשי במתחם הבורסה הישראלית ברמת גן. 
 
לצפייה בדיון המלא : 
 https://main.knesset.gov.il/Activity/committees/Economics/Pages/CommitteeTVarchive.aspx?TopicID=20554