פירות השלום

פירות השלום

בורסות היהלומים של ישראל ודובאי חתמו על הסכם אסטרטגי
בורסות היהלומים של ישראל ודובאי חתמו ביום חמישי האחרון ה17/9 על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי, לקידום שיתוף פעולה ודיאלוג בין שתי הבורסות, וזאת בעקבות ההסכם לנרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות שנחתם בוושינגטון. טקס החתימה נערך בוועידת וידיאו בין שתי הבורסות, של ישראל ודובאי. 





על פי ההסכם, שני הצדדים ישתפו מהידע והניסיון שלהם, ויפעלו יחד לקידום הזדמנויות סחר בילטראלי, וכן ישתפו פעולה בתערוכות, ביקורים וכנסים, על מנת לחזק את היחסים. הצדדים גם יקדמו שיתופי פעולה בין חברי בורסת היהלומים הישראלית לבין מרכז הסחורות ובורסת היהלומים של דובאי. כמו כן, הצדדים הסכימו לארגן יריד יהלומים של ישראל-דובאי, שייערך במקביל בדובאי ורמת גן, ולשתף פעולה בקידום מסחר אלקטרוני ביהלומים.





נשיא בורסת היהלומים, יורם דבש, אמר כי “אנחנו נרגשים מאוד לחתום על הסכם שיתוף הפעולה האסטרטגי הזה עם מרכז הסחורות של דובאי. דובאי, עם אזור הסחר החופשי ותנאי העסקים הנוחים שלה, הפכה לאחד ממרכזי היהלומים החשובים בעולם. הסכם זה בין שני המרכזים המובילים יהיה בעל ערך עצום לשני הצדדים”.

דבש הוסיף כי הוא ובכירים אחרים בענף היהלומים הישראלי שומרים על מערכות יחסים אישיות חמות עם מנהיגי הענף בדובאי. “באמצעות הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים (WFDB), למדנו  להכיר ולהעריך את המנהיגים של תעשיית היהלומים של דבואי. ההסכם יאפשר לנו לבנות על מערכות היחסים הללו, לטובת כל חברי הבורסות שלנו”.
 
יו”ר מרכז הסחורות ובורסת היהלומים של דובאי, אחמד בין-סוליאם (Ahmed Bin Sulayem), אמר כי “ההסכם האסטרטגי שנחתם בין בורסת היהלומים של דובאי לבין בורסת היהלומים הישראלים הוא הסכם חשוב, שטומן בחובו פוטנציאלי עצום לשני הצדדים. מרכז הסחורות של דובאי מונה על ידי ממשלת דובאי לקדם מסחר גלובלי בסחורות דרך דובאי, והסכם זה ימשוך עסקים לאיחוד האמירויות, וכן יקדם את המסחר האזורי והבינלאומי ביהלומים”.


“איחוד האמירויות הערביות  וישראל הן שתיים מהכלכלות הדינמיות והחדשניות ביותר במזרח התיכון. ההסכם סולל את הדרך לשיתוף פעולה נוסף בטווח רחב של סחורות, בימים מרגשים מאוד לפיתוח האזור. אנחנו מצפים לעבוד לצד שותפינו בישראל”, הוסיף.