מגיפת הסייבר

מגיפת הסייבר

יכן זה פוגש אותנו ומדוע הגיע הזמן להקצות משאבים
 
בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה מתרחשת בעולם מתקפת סייבר כלשהי. העובדות הן ברורות : בעידן הדיגיטלי מידי יום מתרחשות מתקפות סייבר בעולם.

היום קיימנו הרצאה מרתקת בנושא מגיפת הסייבר - היכן זה פוגש אותנו ומדוע הגיע הזמן להקצות משאבים, של ראש אגף בכיר במערך הסייבר מר ארז תדהר. תדהר הסביר על מתקפות סייבר במרחב הישראלי, ועל הצורך הגדול בהקצאת משאבים על מנת להגן על כל עסק ועסק ברמת אבטחת המידע ובהתאם לנכסים הקיימים בכל עסק. 

כיום, בעידן הדיגיטלי מתקפות סייבר הפכו ללחימה של ממש, ואנו כארגון המאגד מאות חברות צריכים לשמור על עצמנו עד כמה שניתן ולעמוד עם יד על הדופק במטרה לקבל את הכלים המתאימים שיעזרו לנו להתגונן על בסיס יום יומי.

במסגרת מתקפת הסייבר שהתרחשה בשבוע שעבר, הונחינו על ידי מערך הסייבר הלאומי להתריע בפני כל עסק ועסק בבורסה על התגוננות מפני המתקפה בצורה חשאית. לצערי הרב, ההודעה אותה העברנו לחברי וחברות הבורסה באופן אישי ודיסקרטי הופצה החוצה בניגוד להנחיית מערך הסייבר הלאומי. מהלך זה הביא לפגיעה חמורה, חשיפת העסקים בבורסה להאקרים וסיכון העסקים בבורסה עוד יותר מהצפוי. אנו רואים בחומרה רבה אי עמידה בהנחיות, בעיקר כאשר מדובר בנושא רגיש של מתקפת סייבר, ומעבר לכך פגיעה באחדות שלנו כקהילה שאמורה לשמור האחד על השני. כולי תקווה כי מקרים כאלה לא יחזרו על עצמם בעתיד. זה בידיים שלנו וזו הייחודיות של ההון האנושי שלנו.

אנו ממליצים לכולם להיוועץ בגורמי מקצוע במטרה לצמצם את אפשרות הפגיעה בעסק.

שלכם,
בועז מולדבסקי
 
 
 בועז מולדבסקי
 
 ערן זיני
 
 ארז תדהר
 
 
 סייבר