כנס הסברה בנושא צו איסור הלבנת הון

כנס הסברה בנושא צו איסור הלבנת הון

רענון והדגשת נהלים לסוחרים באבנים יקרות
 
כנס הסברה בנושא צו איסור הלבנת הון התקיים אתמול (יום רביעי, ה-14.12)  במסעדת פרש איט שבבורסת היהלומים. מטרת הכנס הייתה להסביר לעוסקים בענף היהלומנים ובאבנים יקרות בפרט כיצד יש לנהוג ולבצע את החובות על פי צו לאיסור הלבנת הון.
בועז מולדבסקי, נשיא הבורסה אמר בפתיחת הכנס :"ענף היהלומים התקדם מאוד ולראיה החלטת הרשות להוריד את רמת הסיכון של ענף היהלומים. זוהי החלטה משמעותית ואנו גאים בה. מנגד, על אף הרצון הטוב ושיתוף הפעולה, בשנה האחרונה התקיימו מספר ביקורות עומק, במספר חברות יהלומים, מה שהביא למחלוקת מקצועית עם המפקח על היהלומים והרשות לאיסור הלבנת הון. לאחר מספר ישיבות ודיונים ארוכים, הצלחנו להסדיר את עיקרי הסוגיות, אולם המצב רחוק מלהיות מושלם. 
בהזדמנות זאת, אני שב וקורא לכם להעזר בשירותים המשפטיים שלנו על מנת שיסייעו לכם להערך בצורה המיטבית לביקורות. חשוב להדגיש כי אנו מוצאים אוזן קשבת אצל המפקח על היהלומים, עו"ד אופיר גור, ובטוח כי יחד נביא להפחתה נוספת של רמת הסיכון של הענף בשנים הקרובות".

במהלך הכנס אירחנו את עו"ד מאיה לדרמן , יועמ"ש הרשות לאיסור הלבנת הון במשרד המשפטים ואת קורל סילבר, מרכזת בכירה פיקוח ואכיפה במנהל הפיקוח על היהלומים. 
עו"ד לדרמן הציגה את עיקרי החוק לאיסור הלבנת הון והרחיבה בנושאים החלים על ענף היהלומים. בהרצאתה שלוותה במצגת, סקרה לדרמן את המאבק הבינלאומי בהלבנת הון, לרבות מניעה, ענישה וחילוט כספים והציגה את מקורות המידע של הרשות לאיתור הלבנות הון. הכנס נחתם עם הרצאתה של קורל סילבר התייחסה לביקורות מנהל הפיקוח על היהלומים על הסוחרים באבנים יקרות, המסמכים הנדרשים להצגה, תהליך הביקורות, ממצאי הביקורת ודגשים לביקורת יעילה . 
 
לצפייה במצגת המלאה

 הלבנת הון 1
 
הלבנת הון 2 
 
הלבנת הון 3 
 
הלבנת הון 4 
 
איסור הלבנת הון 5 

קבצים מצורפים: