מנכ"ל דה בירס, פיליפ מילייה: "אנחנו מבינים שמרכז שרשרת הייצור צריך להיות רווחי"; דה בירס תגביר את השקיפות שלה ותפרסם את היקף המכירות בכל סייט החל משנת 2016 וכן מידע פיננסי נוסף בדו"ח השנתי
דה בירס צופה כי תפוקת היהלומים שלה בשנת 2016 תגיע ל-26-28 מיליון קרט לעומת 29 מיליון קרט השנה, בשל המלאי הגבוה שהצטבר בשרשרת הייצור, כך מדווח אתר רפפורט. הירידה במחירי הגלם והמלוטש נובעת יותר מעלייה בהיקף המלאי מאשר מירידה בביקוש הצרכני, כך אומרת דה בירס, למרות הערכתה כי שוק המלוטש הקמעונאי הבינלאומי התכווץ ב-1-2% בשנת 2015.
"לא מדובר בירידה בביקוש, אלא בהצטברות ניכרת של מלאי", אמר מנכ"ל דה בירס, פיליפ מילייה, בדיון עם אנליסטים של החברה האם, אנגלו אמריקן, שהתקיים שלשום (ג'). "אנחנו מבינים שמרכז שרשרת הייצור צריך להיות רווחי", הוסיף.
עם זאת, טען מילייה כי דה בירס סייעה בהגדלת הרווח ליצרנים באמצעות הורדת מחירי הגלם לרמות נמוכות יותר ממחירי המלוטש. דה בירס דיווחה כי מחירי הגלם ירדו ב-15% השנה, בעוד שלהערכתה מחירי המלוטש ירדו ב-8%. החברה צמצמה את ההיצע שלה והגמישה את התנאים לבעלי הסייט, במטרה לצמצם את המלאי שהצטבר אצל היצרנים, אמר מילייה.
מילייה הוסיף כי דה בירס תגביר את השקיפות שלה ותפרסם את היקף המכירות בכל סייט החל משנת 2016. בנוסף, תספק החברה מידע נוסף על רווחיה ותכלול גם ניתוח עלות ליחידת מוצר בדו"ח השנתי שלה.