זינוק בהיקף מכירות הגלם של דה בירס ב-2016
זינוק בהיקף מכירות הגלם של דה בירס ב-2016
ענקית היהלומים מכרה בשנה שעברה 32 מיליון קרט יהלומים - עלייה של למעלה מ-50% לעומת שנת 2015; מכירות הגלם ברבעון הרביעי יותר מהכפילו את עצמם
היקף המכירות של דה בירס (במונחי קרט) עלה בשנת 2016 בלמעלה מ-50% בשל ירידה במחירי הגלם ובמלאי המלוטש של הקמעונאים אשר הובילה להתאוששות בביקוש, כך מדווח אתר רפפורט. לדברי חברת האם של דה בירס, אנגלו אמריקן, מכירות הגלם זינקו אשתקד ל-32 מיליון קרט.
בשנת 2015 עמד היקף מכירות הגלם של דה בירס על 20.6 מיליון קרט, בשל האטה בביקוש שנגרמה ממחירי גלם גבוהים והיצע יתר של גלם. בעקבות זאת ירד המחיר הממוצע לקרט בשנה שעברה ב-10% ל-187 דולר לקרט.
"התגברות המכירות משקפת את השיפור בתנאי המסחר לעומת אלה של המחצית השנייה של 2015", ציינה אנגלו אמריקן.
בעוד שדה בירס מכרה יותר יהלומים בהשוואה לשנת 2015, היא הפחיתה את רמות התפוקה במכרות שלה ב-5% ל-27.3 מיליון קרט למרות העלייה שחלה ברבעון הרביעי של 2016. מכירות הגלם יותר מהכפילו את עצמם ל-8 מיליון קרט ברבעון האחרון אשתקד. עם זאת התפוקה במכרה Gahcho Kué בקנדה התגברה ב-10% לקראת מעבר לתפוקה מלאה.