זינוק במכירות אלרוסה ברבעון השני של השנה

זינוק במכירות אלרוסה ברבעון השני של השנה

הכנסות מפיקת היהלומים הרוסית עלו בששת החודשים הראשונים של 2016 ב-19%, בעוד שבמכירות נרשמה עלייה של 7% ל-9.6 מיליון קרט עם קפיצה במכירות של גלם באיכות אבני חן

מכירות הגלם של אלרוסה זינקו ברבעון השני של שנת 2016 בעקבות עלייה בתפוקה באיכות אבני חן, כך מדווח אתר רפפורט. אלרוסה ציינה כי ההכנסות עלו ב-1.2 מיליארד דולר לפחות - זינוק של 19% לעומת ההכנסות שדווחו בתקופה המקבילה ב-2015. המכירות עלו ב-7% ל-9.6 מיליון קרט, בעוד שמכירות הגלם באיכות אבני חן גדלו ב-27% לעומת ירידה של 26% במכירות של גלם תעשייתי.

לפי ההערכות, חלה עלייה של 12% במחיר הממוצע לקרט לאורך כל טווח האיכות ל-127 דולר לקרט.

מפיקת היהלומים הרוסית הסבירה בעבר כי, השיפור בביקוש ליהלומי גלם איפשר לה לקצץ את המלאי שהצטבר באמתחתה בעקבות ההדרדרות בשוק במחצית השנייה אשתקד. עם זאת, הביקוש צפוי להאט במחצית השנייה של השנה הנוכחית, לאור הערכות היצרנים כי הביקוש למלוטש נותר ברמה נמוכה.

הביקוש לגלם של אלרוסה היה "נמוך קמעא" במכירה לבעלי חוזים שהתקיימה בחודש יולי, ויש תחושה ש"השוק התחיל להירגע", מציינים ברוקרים של גלם.

אלרוסה הקטינה את היקף התפוקה המתוכננת לשנת 2016 מ-39 מיליון קרט ל-37 מיליון קרט. במחצית הראשונה של השנה ירדה תפוקה החברה ב-6% ל-16.9 מיליון קרט.