ירידה במחירי המלוטש באוקטובר

ירידה במחירי המלוטש באוקטובר

מדד מחירי המלוטש של רפפורט ( RAPI ) ליהלומים במשקל 1 קרט ירד ב-1.3%; הביקוש בארצות הברית מפצה באופן חלקי על החולשה בסין

מחירי המלוטש ירדו בחודש אוקטובר למרות הציפיות הגבוהות לקראת עונת החגים בארצות הברית, כך מדווח אתר רפפורט. המסחר השתפר אך המחזור נמוך הרבה יותר לעומת הרמות שנרשמו אשתקד. הספקים מחזיקים מלאי גדול של מלוטש, בעוד הסוחרים מנסים לרכוש סחורות מובחרות בהנחות גדולות.

מדד מחירי המלוטש של רפפורט ( RAPI ) ליהלומים במשקל 1 קרט ירד ב-1.3% באוקטובר. מדד מחירי המלוטש במשקל 0.30 ו-0.50 קרט ירד ב-0.1% וב-1% בהתאמה. המדד למלוטש במשקל 3 קרט ירד ב-0.4%.

    

הביקוש בארצות הברית מפצה באופן חלקי על החולשה בסין. מכירות התכשיטים היו חלשות במהלך שבוע הזהב שחל ב-1 באוקטובר, והיו נמוכות יותר בהונג קונג בהשוואה לסין. הסוחרים במזרח הרחוק נזהרים מלבצע רכישות לאור מגמת הירידה השוררת בשוק. הביקוש במרכזי המסחר מכוון למלא הזמנות לקראת עונת החגים בארצות הברית, בעוד שסוחרים מישראל ומארצות הברית רוכשים סחורות מובחרות בהודו לפני חופשת הדיוואלי (7-13 בנובמבר).

שוקי הגלם נמצאים תחת לחץ. גלם שמתומחר גבוה מדי לא נמכר. היצרנים הפחיתו באופן משמעותי את התפוקה ב-30-50% וממשיכים לדחות את היצע הגלם של דה בירס ואלרוסה. המסחר בשוק המשני מאוד שקט. מחירי הגלם צריכים לרדת לפחות ב-20% כדי להבטיח שולי רווח סבירים בשוק הביניים.

מפיקות הגלם מחזיקות במלאי גדול, בעוד דה בירס וריו טינטו מתאימות את תוכניות הכרייה שלהן לתנאי השוק החלשים. אלרוסה ממשיכה לבנות את המלאי שלה וצברה עד כה לפי ההערכות 24 מיליון קרט של גלם שטרם נמכר.

הסנטימנט חלש, עם התייצבות מתמשכת במרכז שרשרת היצור וחששות כבדים מעצירת הביקושים. כל העיניים מופנות למגזר הסיטונאי בארצות הברית בעקבות הגברת מאמצי השיווק של התעשייה. קמפיין טבעת שתי האבנים של סיגנט ( Signet Jewelers ) והשקת הקמפיין המחודש של דה בירס, A Diamond is Forever צפויים להגביר את ההוצאה הצרכנית על יהלומים. מגזרי הכרייה והייצור זקוקים למכירות סיטונאיות גבוהות מהתחזית כדי לעורר מסחר חזק יותר, ולצמצם את המלאי לקראת השנה הבאה. השוק ממשיך להיות מאתגר בחודשיים האחרונים של 2015.