נשיא הבורסה, יורם דבש: "אני מקווה שנוכל לראות התאוששות במכירות המלוטש ככל שנתקרב לעונת החגים בחו"ל על רקע הביקושים העקביים בשוק האמריקאי לסחורה חדשה "
מחזור המכירות ה-5 של דה בירס לשנת 2016, הכולל את סייט יוני, מכירות למוטבים, שותפים עסקיים, והקצאות גלם נוספות הסתכם ב-560 מיליון דולר, כך מדווח אתר רפפורט. מדובר בירידה לעומת מחזור המכירות הקודם שעמד על 636 מיליון דולר ובנסיגה של 8.5% לעומת סך המכירות בתקופה המקבילה אשתקד שהסתכם על פי ההערכות ב-586 מיליון דולר. דה בירס מייחסת את הירידה במכירות למשתנים עונתיים ולמסחר שקט האופייני לתקופה זו של השנה.
"המכירות במחזור המכירות ה-5 של השנה היו נמוכות כמעא לעומת המחזור ה-4 והן מיישרות קו עם התחזית שלנו ועם תבניות ביקוש טיפוסיות לעונה", אמר מנכ"ל דה בירס, פיליפ מילייה. "הביקוש לגלם ולמלוטש נותר יציב ומשקף ביקוש צרכני איתן, אך עם זאת אנו שומרים על תחזית זהירה", הוסיף.
נשיא הבורסה יורם דבש אמר בתגובה לדיווח כי, "אני מקווה שנוכל לראות התאוששות במכירות המלוטש ככל שנתקרב לעונת החגים בחו"ל, על רקע הביקושים העקביים בשוק האמריקאי לסחורה חדשה. אני שמח לראות שמפיקות הגלם הגדולות, דה בירס ואלרוסה, לא מגדילות את כמויות הגלם שהן מספקות לשוק, אלא להיפך, מקטינות אותו. עם זאת, שתי החברות לא מעלות או מורידות את מחירי הגלם והן שומרות על יציבות מחירים. אחד הדברים החשובים בענף שלנו הוא יציבות ואי הצפת השוק בגלם, דבר שעלול לגרום לירידת מחירים משמעותית".
קניינים שהשתתפו בסייט ציינו כי, מחירי הגלם היו ברובם יציבים ובעלי סייט דחו רק סחורה באיכות נמוכה. למרות זאת, ערכה דה בירס שינויים בהקצאות וכתוצאה מכך כמה קופסאות התייקרו למרות שהמחירים לא עלו. גורמים בענף מציינים כי הסחורות של דה בירס נסחרות בשוק המשני בפרמיה של 3-4%.