זינוק במכירות דה בירס באפריל בעקבות העלייה בביקוש לגלם

זינוק במכירות דה בירס באפריל בעקבות העלייה בביקוש לגלם

מחזור המכירות השלישי של מפיקת היהלומים הסתכם ב-660 מיליון דולר על רקע היציבות במחירי הגלם והמלוטש והעלייה במכירות הקמעונאיות

דה בירס הודיעה כי מכירות הגלם באפריל זינקו ל-660 מיליון דולר בעקבות ביקוש חזק המונע על ידי היציבות במחירי הגלם והמלוטש והמכירות הקמעונאיות, כך מדווח אתר רפפורט. המכירות באפריל עלו ב-7% לעומת מחזור המכירות השני, שהתקיים בפברואר והסתכם ב-617 מיליון דולר, וב-23% לעומת הסייט השלישי אשתקד שהוערך ב-536 מיליון דולר.

ההכנסות ממחזור המכירות השלישי של השנה כוללות את הסייט שהתקיים בחברונה בבוצוואנה ב-4-8 באפריל, כמו גם מכירות פומביות ומכירות למוטבים וממשלות. במהלך השנה מקיימת דה בירס 10 סייטים.

"עד כה, הביקוש לגלם בשנת 2016 היה הרבה יותר חזק לעומת סוף שנת 2015, בשעה שהצעדים בהם נוקטת התעשייה מממשיכים להשפיע באופן חיובי", אמר מנכ"ל דה בירס, פיליפ מילייה. "עם זאת, כעת אנו נכנסים לתקופה של השנה שבה באופן מסורתי יורד הביקוש לגלם, לכן אנו ממשיכים לאמץ חשיבה זהירה", הוסיף.

על רקע הביקוש החזק ברבעון הראשון של השנה, העלתה דה בירס קלות את מחירי הגלם. עלייה זו מתבטאת בעיקר באמצעות שינויים בהקצאות, ובתמחור גבוה יותר של הקופסאות בסייט האחרון. מחירי סחורות מסוימות עלו באופן ממשי, בעוד שבדה בירס מתייחסים לשינוי כ"איזון מחירים".

דה בירס נמצאת כעת בסיומו של תהליך עיבוד התחייבויות הרכישה העתידיות ( ITO ) החדשות של בעלי הסייט לשנים 2016-17. תוצאות התהליך יפורסמו בהודעה לבעלי הסייט ב-22 באפריל, לפני הסייט הרביעי של השנה שיתקיים במאי.