במסגרת קבלת פנים שערכה לבעלי הסייט, התייחס מנכ"ל דה בירס פיליפ מילייה לתחזית להמשך השנה, וציין כי חלה עלייה בפעילות המסחרית בענף היהלומים
חברת דה בירס ערכה אתמול (ד') קבלת פנים לבעלי הסייט שלה במסגרת הסייט הראשון של השנה הנוכחית. במהלך האירוע, נשא מנכ"ל דה בירס, פיליפ מילייה, דברים בפני המשתתפים והתייחס לכמה תחומים בתעשיית היהלומים העולמית. לדבריו, בתחילת 2016 ניתן לראות כמה סימנים מעודדים בענף, אך עם זאת ההתאוששות במגזר היהלומים נותרה עדינה מאוד וצפויה לחול תנודתיות מסוימת במהלך השנה.
מילייה עמד על חלק מההתפתחויות החיוביות שחלו באחרונה ואמר כי, "ראינו כיצד מחירי המלוטש החלו להתייצב באחרונה ואפילו לעלות באזורים מסויימים. הבחנו בכמה אינדיקטורים ראשוניים מעודדים בעקבות המכירות בעונת החגים בארצות הברית, ובעלייה בפעילות המסחרית לעומת סוף שנת 2015". עם זאת ציין מילייה כי, "עדיין שוררת אי ודאות ברמה המקרו כלכלית והתחזית לעתיד עוד לא ברורה. לחצים בזירת המטבעות עלולים להכביד על הביקוש בקצה שרשרת היצור, ובכמה אזורים עלינו לראות כיצד מתקדם חידוש המלאי הקמעונאי".
מילייה התייחס לתפקיד המרכזי של כמה חברות יהלומים במרכז שרשרת הייצור ולדרך בה הן מתמודדות עם המצב בענף ואמר כי, "האתגרים בשנת 2015 היו שונים מאוד מאלו של הביקוש הנמוך שנוצר בעקבות המשבר הכלכלי של שנת 2008, אך זה לא אומר שהיה יותר קל להתמודד איתם. כולנו נאלצנו לקבל החלטות קשות בהתחשב בפשרות בין מה שנכון לעסק שלנו ומה שנכון לתעשייה. כולנו נאלצנו לספוג את הפגיעה שנוצרה בעקבות תנאי מסחר שליליים בטווח הקצר, ובאותה מידה להגן על האינטרסים של התעשייה לטווח הארוך".
מילייה הציג את הגישה של דה בירס לתמיכה והאצה של השיפור שחל בענף היהלומים, וציין שדה בירס תתמקד הן בהיצע והן בביקוש. לדבריו, פעולות מצד ההיצע יכללו ארגון מחדש של מערכת המכירות הבינלאומית לבעלי סייט, בעוד שמצד הביקוש, תמשיך דה בירס להשקיע בשיווק כללי בשנת 2016 במטרה "לשכנע את הצרכנים, צעירים ומבוגרים, במזרח ובמערב, לחגוג את השאיפה שלהם לנצחיות עם הקסם של היהלומים".